قم نيوز : نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در سواد‌آموزی باید نوعی اجبار همراه با تشویق وجود داشته باشد گفت: قابل قبول نیست که کودکانی که در سن تحصیل هستند از آموزش باز بمانند؛ باید تدبیری اندیشیده شود تا همه کودکانی که در سن تحصیل هستند وارد مدارس شوند.
آیت‌الله حسینی بوشهری: بازماندن کودکان از تحصیل قابل قبول نیست/حوزه‌‌های علمیه در عرصه سوادآموزی فعال شوند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار با اعضای نهضت سوادآموزی استان قم که در ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد اظهار کرد: ارزش علم و عالم در آموزه‌های دینی بر کسی پوشیده نیست؛ یکی از اعتقادات دینی و قرآنی ما این است که کتاب آسمانی بعد از نام خداوند متعال، با واژه «اقرأ» شروع شده است و این بیانگر اهمیت خواندن، آگاهی پیدا کردن، شناخت و معرفت است.
وی با بیان اینکه معرفت از دغدغه‌های دین اسلام است افزود: در قرآن کریم بیش از ۸۰ مورد از علم و عالم سخن گفته شده است و همه این‌ها بیانگر اهمیت علم آموزی در اسلام است.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در تاریخ جنگ‌‌های اسلامی می‌بینیم که پیامبر اکرم(ص)‌ به اسیران جنگی می‌فرمایند که اگر به مسلمانانی که سواد ندارند، علم و سواد بیاموزید،‌ آزاد خواهید شد؛ منطق اسلام این است که علم در جامعه افزایش پیدا کند و هیچ بی‌سوادی در جامعه نباشد.
وی با بیان اینکه اسلام تأکید زیادی بر علم آموزی دارد ادامه داد: امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب مسئله آموزش ‌همگانی و نهضت سواد آموزی را مطرح کردند چراکه زیبنده جامعه اسلامی نیست که در آن بی‌سواد و کم‌سواد وجود داشته است.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری اظهار کرد: تلاش‌های آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی قابل تقدیر است اما همچنان زمانی که آمار تعداد افراد بی‌سواد را می‌شنویم متوجه می‌شویم که پیشرفت‌ها کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: معتقد هستم که در نهضت سواد‌آموزی و آموزش و پرورش باید اتاق فکر تشکیل شود و از ابتکارات و خلاقیت‌های افراد خوش‌فکر استفاده شود تا در زمینه سوادآموزی و علم‌آموزی با شتاب بیشتری حرکت کنید.
امام جمعه قم با بیان اینکه در سواد‌آموزی باید نوعی اجبار همراه با تشویق وجود داشته باشد گفت: قابل قبول نیست که کودکانی که در سن تحصیل هستند از آموزش باز بمانند؛ باید تدبیری اندیشیده شود تا همه کودکانی که در سن تحصیل هستند وارد مدارس شوند.
وی افزود: قم حرم و حریم اهل بیت (ع) است؛ این شهر با شهر‌های دیگر تفاوت‌ زیادی دارد، قم باید در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه سوادآموزی و علم‌آموزی الگو باشد. در عرصه سوادآموزی حوزه‌‌های علمیه باید فعال شوند و به نهضت سواد آموزی و آموزش پرورش کمک کنند تا شاهد ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در جامعه باشیم.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید مذاکرات و تفاهم‌هایی میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه برای رفع مسئله کم‌سوادی و بی‌سوادی صورت گیرد گفت: معتقد هستم که تاکنون در استان‌ قم تلاش‌های خوبی صورت گرفته و گام‌های خوبی نیز برداشته شده ولی باید پیشرفت‌ها بیشتر باشد تا بی‌سوادی در جامعه از بین برود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcb99bs.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما