جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : 58014
منبع : خبرگزاری فارس
در قرار روایت مقاومت مطرح کرد

شکست نقشه‌های دشمنان در فتنه 88 در قم

قم نيوز : در نشست دوم قرار روایت مقاومت، خاطرات یک فعال فرهنگی شهر قم از شکست تلاش فتنه گران در این شهر بیان شد.
شکست نقشه‌های دشمنان در فتنه 88 در قم
شکست نقشه‌های دشمنان در فتنه 88 در قم
به گزارش قم نیوز هادی خادم الحسینی شامگاه پنجشنبه در نشست دوم قرار روایت مقاومت با عنوان «روایت نبرد از فتنه سبز تقلب تا فتنه سیاه تکفیر» با اشاره ویژگی‌های فتنه 88 اظهار کرد: دشمنان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای این فتنه‌ را از چند سال پیش انجام دادند.

وی ادامه داد: در سال 88 همچون هر انتخاباتی دیگر طرفداران کاندیداها در خیابان‌ها بودند، اما پس از انتخابات تجمعات خیابانی را در شهر قم شاهد نبودیم.

این فعال فرهنگی در خصوص پیش بینی مقام معظم رهبری در خصوص فتنه 88 تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 88 نشان از پیش بینی ایشان در خصوص حساس بودن انتخابات در آن سال داشت، در زمان انتخابات 88 تصور می‌کردیم که این انتخابات یک انتخابات عادی است، اما پس از شروع فتنه متوجه شدیم که انتخابات 88 یک انتخابات عادی نیست.

خادم الحسینی افزود: مقام معظم رهبری در طول دوران فتنه با سخنان خود، جریان فتنه را در حال انفعال قرار می‌داد، این در حالی بود که طرفداران انقلاب در آن دوران پراکنده عمل می‌کردند.

وی با اشاره به ماجرای تشییع آیت‌الله منتظری در شهر قم اظهار کرد: فتنه گران پس از این که نتوانستند تابوت او را به دست بگیرند، شروع به سر دادن شعارهای ساختارشکنانه کردند و به طرف بیت آیت‌الله منتظری رفتند.

فعال فرهنگی شهر قم ادامه داد: پس از شروع شعار دادن طرفداران فتنه در اطراف بیت آیت‌الله منتظری، طرفداران جریان انقلاب نیز علیه فتنه شعار دادند و به سرعت تجمع طرفداران فتنه پراکنده شد.

خادم الحسینی هدف جریان فتنه را مقابله با انقلاب دانست و تصریح کرد: طلبه‌های جوان در آن دوره پیگیر اخبار فتنه بودند و سعی کردند که در تبلیغ‌های خود در ماه محرم در خصوص فتنه به تبیین بپردازند.

وی ادامه داد: هر کدام از جریانات حزب اللهی در شهر قم تحلیل خاصی داشت و هر جریان به صورت مجزا عمل می‌کرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به وقوع فتنه در سوریه اظهار کرد: این کشور یک نماد ضداسرائیلی است و دشمنان با یک تحلیل دقیق توانستند که سوریه را به آشوب بکشند، هم اکنون گروه‌های مختلف تکفیری در این کشور فعال هستند و حتی این گروه‌ها با هم اختلاف دارند، اختلافاتی که به درگیری نظامی هم کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شوق شهادت جوانان در عصر کنونی از معجزات انقلاب است و این سخن موجب تشویق جوانان انقلابی کشورمان برای دفاع از حرم شد.

جانباز مدافع حرم افزود: رزمندگان افغانستانی لشکر فاطمیون نقش چشمگیری را در نبرد با گروه‌های تکفیری در سوریه دارند، اما با این وجود سخنان زیادی در خصوص این رزمندگان زده نشده است و رزمندگان فاطمیون به صورت مظلومانه به شهادت می‌رسند.

خادم الحسینی با اشاره به سفرهای خود به سوریه اظهار کرد: در نخستین سفرم به سوریه در میان رزمندگان لشکر فاطمیون حاضر شدم و با یکی از رزمندگان این لشکر به نام محمد اسدی با لقب غلام عباس آشنا شدم، این رزمنده گرچه ایرانی بود، اما خودش را به عنوان رزمنده افغانستانی معرفی کرد.

وی ادامه داد: شهید محمد اسدی دفتر وکالت خودش را تعطیل کرد و با فروختن ماشینش ابتدا به عراق رفت و سپس به سوریه رفت و در نهایت در ماه رمضان به شهادت رسید.

جانباز مدافع حرم افزود: رزمندگان قمی از اقشار مختلف در قالب گردان امام حسین(ع) در سوریه حضور پیدا کردند، از جمله این رزمندگان شهید مجید عسکری جمکرانی بود که روحیه لطیفی داشت، نیمه‌شب‌ها شاهد خواندن نماز شب توسط او بودم و این شهید در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) براثر اصابت خمپاره به شهادت رسید.

خادم الحسینی با اشاره به وقایع پس از آزادسازی شهر البوکمال اظهار کرد: پس از آزادی این شهر چند هزار نفر از نیروهای داعش در بیابان‌ها پراکنده شدند و این نیروها سعی می‌کنند که با شبیخون زدن به رزمندگان مقاومت از این رزمندگان تلفات بگیرند.

وی ادامه داد: پس از نابودی گروه داعش، هنوز گروه تکفیری جبهه النصره در سوریه فعال است و احتمال درگیر شدن با این گروه تکفیری در استان ادلب وجود دارد.

جانباز مدافع حرم افزود: پس از مجروح شدن در سوریه شاهد بودم که رزمندگان لشکر فاطمیون با وجود مجروحیت‌هایی همچون قطع پا و نابینایی، سرپا نماز می‌خواندند، حتی برخی از رزمنده‌ها با وجود مجروحیت حاضر به برگشت به ایران نشدند و دوباره به خط برگشتند.

خادم الحسینی در پایان با اشاره به ضرورت توجه به جانبازان مدافع حرم خاطرنشان کرد: از این جانبازان غفلت شده است و باید قدر جانبازان مدافع حرم به خصوص جانبازان قطع نخاع را بدانیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkvnm.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما