شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 58059
منبع : البرزبان
بازخوانی یک حماسه؛

باز تحلیل حماسه ی نهم دی ماه 88 به عنوان نماد بصیرت انقلابی و ولایتمداری

قم نيوز : نهم دی 88 ریشه در انفجار تجمیع باروت ایجاد اختلافات، آشوب ها و هتک حرمت به مقدسات ملتی که پای اصل ایمان، اعتقادات و آرمانهایشان ایستاده بودند داشت.
باز تحلیل حماسه ی نهم دی ماه 88 به عنوان نماد بصیرت انقلابی و ولایتمداری
به گزارش قم نیوز در تاریخ پیش و پس از پیروزی انقلاب  اسلامی  ملت ایران روزها و رویدادهایی که بخشی از هویت تاریخی انقلابی را به تصویر کشیده است کم نبوده به جرات می توان آخرین آن را روز ۹ دی ۱۳۸۸ دانست روزی که ملت انقلابی و با بصیرت در دفاع از ارزش های مکتب اسلام، قرآن و عاشورا و تجدید عهد دوباره با امام امت و انقلاب روز مانداگار و حماسی به معنای واقعی کلمه را رقم زدند. تا بار دیگر به جهانیان ثابت کنند فضاسازی های دشمنان داخلی و خارجی علیه دعواها و امور داخلی سیاسی با هدف ایجاد تفرقه و فتنه و ضربه زدن به پایه های نظام و انقلاب  در سایه ی پیوند محکم بین امت با بصیرت با ولایت فقیه در نطفه شکست خواهد خورد.
نهم دی ۸۸ ریشه در انفجار تجمیع باروت ایجاد اختلافات، آشوب ها و هتک حرمت به مقدسات ملتی که پای اصل ایمان، اعتقادات و آرمانهایشان ایستاده بودند داشت.
مدت ها قبل از انتخابات سرویس های غربی NGO های ایرانی پیش از انتخابات طرح ها و نقش های خود را آماده کرده بودند بخشی از این تدارکات ایجاد زمینه برای انقلاب های رنگی در ایران بود که توسط موسساتی نظیر جامعه ی باز،بنیاد ملی برای دموکراسی،خانه ی آزادی و موسساتی نظیر آلبرت انیشتن طرح ریزی می شد که قرار بود به شکل اختلافات دو جریان سیاسی داخلی و پس از فرآیند انتخابات عملیاتی شود با آغاز فرایند انتخابات اما فعالیت های فتنه انگیز و جلسات محرمانه و آشکاری که بعدها اسناد آن فاش شد نشان داد سران فتنه در تلاش بودند با تمام توان و هر طور که شده به رهبری و اصل نظام ضربه بزنند. لذا هنوز اخذ رای و شمارش ارا کامل نشده بود که موسوی در اقدامی غیر قانونی در صبح روز رای گیری خود را پیروز انتخابات اعلام کرد.و با پیش کشیدن بحث تقلب و تشکیل کمیته ی صیانت از آرا و نمادسازی ها بدون ارائه ی هیچ گونه استناداتی آغاز گر فتنه ای شدند که همه ی جریان ها و دشمنان نظام نیز بر آن سوار شدند.آمریکا، اسرائیل، منافقین و رسانه های مورد حمایت آنها بر طبل آشوب ها و درگیری ها افزودند و سعی کردن با یجاد دو دسته گی و شعارهای ضد آرمانی وضعیت را بحرانی و سناریو های نظیر دروغ بزرگ توسط سران فتنه را مدیریت کنند  درست در نقطه ی بزنگاه و حساس صبر ملت از فتنه آفرینی های یک عده فریب خورده و سوار بر اختلاف جریانات سیاسی  به سر آمد. در ادامه ی جریانی که بعد از انتخابات ۸۸ به راه افتاده بود و تخریبی که در روز قدس و ۱۳ آبان همان سال به شعارهای ارزشی و آرمانی صورت گرفت.با کش دار شدن این التهابات و به سبب تحریک کردن یک جماعات فریب خورده توسط ماهواره ها و سایت های اینترنتی حامی سران فتنه مراسم روز عاشورا در ۴ دی ماه در مسیرهایی از خیابان انقلاب و ولی عصر(عج) به شکلی برنامه ریزی شده و سازمان یافته به طرف عزاداران و و تکیه ها و نیروهای انتظامی و امنیتی حمله کردند به تخریب اموال عمومی دست زدند کف و صوت زدند و شعار مرگ بر دیکتاور و مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند.        
درست سه روز پس از هتک حرمت آشوبگران سازمان یافته به تصویر حضرت امام خمینی(ره) و همچنین اهانت به عاشورا، عظمت امام حسین(ع) و عزاداران سرور و سالار شهیدان مردم ایران از سراسر کشور اسلامی یک صدا، یک دل و همراه با هر رنگ و زبان و قومیت و جریانی که از سلسله اقدامات اغتشاشی و خرابکارانه حامیان فتنه گران به ستوه آمده بودند حماسه ی تاریخی وحدت آفرین و بی نظیر ۹ دی را رقم زدند. و با اثبات غیرت ملی مبتنی بر بصیرت بر دسیسه و فکر خام دشمنان داخلی خط بطلان کشیدند.
حماسه ی ۹ دی ۸۸ نشان داد با گذشت زمان و در غبار فتنه ها و اختلافات مسیر و راه حق را گم نمی کنند و اسیر فضا سازی ها و جریانات غربگرای داخلی، رسانه های خارجی و همچنین جریانات نوظهور اپوزیسیون نمی شوند
محور اصلاح طلبان_اپوزیسیون که امروز در شکل و شمایل و راهبردهای جدید فعالیت می کنند سعی دارند با برجسته سازی تحرکات اخیر احمدی نژاد به سفید نمایی از خود و نیز معکوس کردن جایگاه شاکی و متشاکی در خصوص فتنه ی سال ۸۸ ظاهر شوند. این در حالی است که نباید فراموش کرد فتنه ی سال ۸۸ صرفا یک نزاع سیاسی دوگانه بین احمدی نژاد_موسوی و یا اصولگرایان، نهادهای امنیتی_اصلاح طلبان نبود. این نبود که نظام از بازیگری احمدی نژاد حمایت کرده باشد بلکه نظام و ملت انقلابی از قانون و تبعیت از آن و مقابله با جریانات فتنه ساز که با رسانه های بیگانه همچون بی بی سی فارسی به عنوان تریبون انتخاباتی جریان اصلاحات در سال ۸۸ با ارائه ی کدها در قالب گزارش منتشر می کرد حمایت می نمود. این خواسته ی ملت بود که سران فتنه بیش از این که به اقدامات خرابکارانه و فتنه انگیزانه ی خود بپردازند در حصر بمانند چه این که بعد ها روشن شد خواست نمایندگان اعتدالی جریان همسو با انان نیز در شورای امنیت ملی مبنی بر حصر خانگی موسوی و کروبی نیز همین ادامه ی حصر است.
ذکر و یاداوری این مسئله نیز ضروری است که رسانه های اصلاح طلب و اپوزیسیون  این روزها ضمن برجسته سازی تحرکات احمدی نژاد به فتنه ی سال۸۸ اشاره کرده  و با تاکید بر این که رفتارهای امروز احمدی نژاد حقانیت فتنه گران را روشن ساخته تاکید می کنند که باید رفع مظالم صورت گیرد و نظام(رهبری) ضمن عذرخواهی از مردم به عنوان راس فتنه و ظلم مضاعف مورد کیفر خواست قرار گیرد. در حالی این نظام همواره از مر قانون و حفظ نظم و وحدت ملی تاکید داشته است و هرگز نماینده ی دولت هایی که چند سال می آیند و سپس می روند نیست اقدامات اخیر احمدی نژاد هرگز تقلیل گرایی نمی شود تلاش های وی در ایجاد فشار بر قوه ی قضاییه اقدامی برای به حاشیه راندن  رسیدگی به تخلفات برخی مدیران نزدیک به وی با پیش کشیدن موضوعی همچون عدالت است.این موضوع نیز بی شک حمله به ارکان نظام و ساختارشکنی توسط مخالفان نظام است قبلا شورای نگهبان و امروز قوه ی قضاییه.  در این که این انتقادات به قوه قضاییه وارد است هیچ گونه شکی نیست اما آیا این انتقادات بالاتر از ساختارشکنی ها و فراخ کردن میدان برای شادی ضد انقلاب است؟


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgyz9n.ak97n4prra.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما