چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 58585
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم:

طرح مرمت خانه تاریخی لاجوردی زاده تصویب شد

قم نيوز : رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از تصویب طرح مرمت خانه تاریخی لاجوردی زاده توسط مهندسین مشاور عمارت خورشید خبر داد.
طرح مرمت خانه تاریخی لاجوردی زاده تصویب شد
به گزارش قم نیوز فهیمه فتاحی‌زاده گفت: در جلسه مشترک نمایندگان شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، اداره کل راه و شهرسازی و اعضای کارگروه مرمت میراث فرهنگی و گردشگری استان و مشاور طرح در محل خانه تاریخی لاجوردی زاده، طرح مرمت این خانه تصویب شد.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود: خانه تاریخی لاجوردی زاده با مساحت 700 متر مربع مربوط به دوران قاجار در سال 1394 و در راستای اهداف بازآفرینی شهری پایدار توسط دولت تملک شد.
وی به ایجاد و راه‌اندازی دفتر تسهیل گری در خانه تاریخی لاجوردی زاده اشاره و بیان کرد: برای برقراری ارتباط موثر با اهالی محل، احصای نیازهای محله از جنبه های گوناگون و در راستای تقویت مشارکت اجتماعی و ارتقای وضعیت کالبدی محله، در سال 1394 دفتر تسهیل گری در خانه لاجوردی زاده راه‌اندازی شد.
فتاحی‌زاده خاطرنشان کرد: این خانه تاریخی برای کاربری‌های عمومی و خدمات محله‌ای و شهری مدنظر بوده که به دلیل مخاطرات فیزیکی نیازمند احیاء و مرمت فوری است که این امر در دستور کار شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: امیدواریم با اجرای مرمت استحفاظی و جامع بنا، فرصت مناسبی برای از سرگیری فعالیت‌های موثر شهری و محلی این فضای با هویت در آینده فراهم شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcammnm.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما