پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 5859
در ایام نوروز صورت گرفت:

برگزاری دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه در روستاهای قم

قم نيوز : قم نیوز: گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم در نوروز 91 ضمن حضور در مناطق روستایی استان قم برای اهالی این روستاها دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه برگزار کرد.
برگزاری دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه در روستاهای قم
به گزارش قم نیوز، حامد ظفرقندی، مسوول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان قم  با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی این دانشگاه در نوروز امسال، اظهار داشت: فعالیت‌های گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم در دو بخش آموزش مسائل بهداشتی و غربالگری بهداشتی خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: در غربالگری منزل به منزل که توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان قم انجام شد، تک تک افراد روستاهای هدف توسط دانشجویان معاینه ‌شدند و نکاتی مانند فشار خون، قند خون و مشکلات دیگر جسمی در آنان بررسی شد.

ظفرقندی بیان کرد: پس از اتمام معاینه در هر روستا، گروهی از بسیج جامعه پزشکی به آن منطقه می‌آمدند و بیماران را مجددا معاینه کرده و دارو تجویز می‌کردند.

وی گفت: تلاش گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی این بود که مراحل درمانی بیماران در روستا به اتمام برسد و بیماران مجبور به مراجعه به شهر نشوند.

مسوول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: حضور دامپزشک، ماما و در اختیار قرار دادن دارو برای درمان بیماران به صورت رایگان از دیگر اقداماتی بود که با هماهنگی گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم در نوروز امسال صورت گرفت.

وی افزود: گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی از ۱۰ دانشجوی بسیجی این دانشگاه تشکیل شده که در زمینه‌های بهداشتی در بخش‌های مرکزی و سلفچگان در روستاهای تاج خاتون، قاضی بالا، قاضی پایین، سعد آباد، شریف آباد گاوخونی و نجم آباد در نوروز ۹۱ در راستای خدمت‌رسانی بهداشتی فعالیت می‌کردند.

ظفرقندی ادامه داد: برنامه دیگر که امسال توسط این گروه در روستاهای استان قم اجرا شد، یک بخش آموزشی به این اردو اضافه شد که آموزش کمک‌های اولیه به منظور خودکفا کردن روستائیان در اقدامات بهداشتی و پزشکی ابتدایی بود.

وی افزود: بسیاری از روستائیان در استان قم دسترسی آسانی به مراکز بهداشتی ندارند و آموزش‌ کمک‌های اولیه می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

مسوول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در این آموزش‌ها از بانوان روستایی که استعداد و علاقه به مسائل پزشکی داشتند، در دو روستای نجم‌آباد و نعمت‌آباد در بخش‌های مرکزی و جعفریه دعوت شد تا با شرکت در این کلاس‌ها نیاز روستای خود را در این زمینه برطرف کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یک ماه قبل از شروع این اردوها در روستاها حضور یافته و شرایط روستا را از نظر بهداشتی بررسی کردند.

ظفرقندی ادامه داد: بسته‌ای شامل اقلام بهداشتی و بروشور در اختیار روستائیان قرار گرفت و بیماران نیز داروهای مورد نیاز خود را از تیم پزشکی دریافت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های بهداشتی نباید مقطعی باشد، افزود: اعضای گروه با ارتباط گسترده با اهالی روستاها مشکلات بهداشتی را پیگیری خواهند کرد و آموزش‌ها تداوم خواهد داشت.

مسوول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند، به عنوان رابط گروه‌های جهادی با روستاها فعالیت کرده و مشکلات پزشکی و بهداشتی را به صورت تلفنی با افراد گروه در میان می‌گذارند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.wawct1av3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما