چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 58602
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم مطرح کرد

شناسایی 132 فرصت سرمایه گذاری در استان قم

قم نيوز : مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت: 132 فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و استانداری قم شناسایی شد، 32 طرح دارای اولویت است که به سرمایه گذاران معرفی می‌شود.
شناسایی 132 فرصت سرمایه گذاری در استان قم
شناسایی 132 فرصت سرمایه گذاری در استان قم
به گزارش قم نیوز عادل علیپور ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: این وزارت خانه 12 پروژه اولویت در بخش اقتصاد مقاومتی دارد که چهار پروژه دارای برش استانی در قم است.

وی ادامه داد: پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولتی یکی از پروژه‌های بزرگ اقتصادی در استان قم است و دوره‌های آموزشی در این زمینه برای مدیران، ذی حسابان و کارشناسان و امنای اموال توسط اداره اقتصاد و دارایی استان برگزار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم  افزود: در سال 95 املاک دولتی توسط 58 دستگاه اجرایی در سامانه جامع اطلاعات اموال غیر منقول دستگاه‌های اجرایی ثبت شد، استان قم در این زمینه در کشور رتبه نخست را به دست آورد.

علیپور با اشاره به پروژه خزانه داری الکترونیک اظهار کرد: این پروژه برای شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات دولتی است و در این راستا دو هزار و 560 نفر ساعت به ذی حسابان و کارشناسان دستگاه‌ها، نظام حسابداری تعهدی آموزش داده شد، اکنون در 62 دستگاه اجرایی این نوع حسابداری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه گزارشگری بدهی و مطالبات دولت در 50 دستگاه اجرایی در قم،  استقرار، پیاده سازی و بهره برداری شده است، بدهی این دستگاه‌ها هزار و 420 میلیارد تومان و مطالباتشان 894 میلیارد تومان است، دولت 700 میلیارد تومان از بدهی خود به شهرداری قم را در قالب اوراق خزانه اسلامی پرداخت کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم  افزود: از دو هزار و 500 میلیارد تومان بودجه دولت برای پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری‌ها، 28 درصد یعنی 700 میلیارد تومان اوراق به شهر قم تعلق گرفت، سررسید این اوراق 28 اسفند سال 1397 است.

علیپور با اشاره کاهش حساب‌های دستگاه‌های اجرایی استان قم اظهار کرد: از هزار و 720 حساب دستگاه‌های اجرایی در استان، 790 حساب مسدود شد، در گذشته برخی از دستگاه‌ها 30 حساب داشتند که این حساب‌ها به شدت کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: 132 فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان قم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و استانداری شناسایی شد، 32 طرح دارای اولویت است که به سرمایه گذاران معرفی می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم  افزود: برای راه اندازی وب سایت مرکز خدمات سرمایه گذاران برای سهولت ارتباط با سرمایه گذاران خارجی اقدامات لازم انجام شده است.

علیپور با اشاره به ارتباط نهادهای دولتی با سرمایه گذاران خارجی در استان قم اظهار کرد: با صاحبان طرح‌های سرمایه گذاران خارجی برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه و مشکلات آن‌ها به صورت مستمر ارتباط داریم.

وی ادامه داد: بازاریابی در قالب همایش و پذیرش هیأت‌های تجاری برای جذب سرمایه خارجی به استان قم صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: رتبه کشور در زمینه سهولت کسب و کار به صورت نسبی بهبود پیدا کرده است، برخی از دستگاه‌های خدمات رسان دارای سامانه ملی مجزا هستند، برای تحقق پنجره واحد خدمات شهری در استان قم نیز به هماهنگی در سطح ملی و آماده سازی سامانه ملی وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcauinm.49naw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما