چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 58934
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسلمانان بلژیک از قانون «منع ذبح حلال» شکایت کردند

قم نيوز : شورای هماهنگی موسسات اسلامی در بلژیک همراه با نمایندگان یهودیان علیه تصویب قانون «منع ذبح حلال» و غذای «کوشر» در دو منطقه این کشور شکایت تنظیم کردند.
مسلمانان بلژیک از قانون «منع ذبح حلال» شکایت کردند
مسلمانان بلژیک از قانون «منع ذبح حلال» شکایت کردند
به گزارش قم نیوز شورای هماهنگی موسسات و نهادهای اسلامی در بلژیک همراه با نمایندگان یهودیان این کشور علیه تصویب قانون «منع ذبح حلال» و غذای «کوشر» در دو منطقه شکایت تنظیم کردند.

مسلمانان و یهودیان بلژیک نسبت به قانون جدیدی که شیوه تهیه گوشت «کوشر» رژیم غذایی حلال برای یهودیان و «ذبح حلال» را ممنوع ساخته و قرار است در سال آینده میلادی 2019 در دو منطقه والون و فلاندرز در بلژیک به اجرا دربیاید شکایت کرده و این قانون را مغایر با قانون «آزادی مذهبی» دانستند.

این قانون ابتدا در ماه می 2017 در والون و سپس توسط سیاستمداران فلاندرز در ماه جولای به تصویب رسیده و براساس آن کشتارگاه ها اجازه نخواهند داشت گوشت را به شیوه حلال و اسلامی «ذبح» کنند.

شورای هماهنگی نهادهای اسلامی در بلژیک به همراه نمایندگان اجتماعات یهودی بلژیک، فدراسیون سازمان های یهودی بلژیک، کنگره یهودیان اروپایی و کنگره یهودیان جهانی این شکایت را تنظیم کرده اند.

یوهان بنیزری رئیس فدراسیون سازمان های یهودی در بلژیک در این باره گفت: این بسیار نگران کننده و در عین حال غیرقانونی می باشد. این قانون نقض هنجارهای حقوقی اروپا، از جمله منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا می باشد و ما امیدواریم لغو شود. اگر چنین قانونی هرگز به تصویب برسد ، روز تاریکی برای بلژیک خواهد بود.

گفتنی است غذای کوشر، رژیم غذایی حلال برای یهودیان می باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci53aw.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما