يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 59083
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم مطرح کرد

نقش رودخانه شور در جلوگیری از بیابان زایی در قم

قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: رودخانه شور، 21 هزار هکتار فضای گیاهی در استان به وجود آورده است و در صورت جلوگیری از ورود آب این رودخانه به استان قم، این فضاها به بیابان تبدیل می‌شود.
نقش رودخانه شور در جلوگیری از بیابان زایی در قم
نقش رودخانه شور در جلوگیری از بیابان زایی در قم
به گزارش قم نیوز محمدتقی سجادی ظهر امروز در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به احداث بند انحرافی منتهی به رودخانه شور اظهار کرد: این بند به دلایل غیرفنی حفر شد و هیچ گونه تخصیصی توسط وزارت نیرو برای برداشت از این رودخانه در استان تهران وجود ندارد و چنین کاری غیرقانونی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ادامه داد: باید حق آبه محیط زیستی برای تالاب مره تخصیص پیدا کند، رودخانه شور تنها رودخانه ای است که اکنون وارد دریاچه نمک می‌شود، این رودخانه 21 هزار هکتار فضای گیاهی در استان قم به وجود آورده است و در صورت جلوگیری از ورود آب این رودخانه به استان قم، این فضاها به بیابان تبدیل می‌شود.

محسن بهشتی در ادامه این جلسه با اشاره به ضرورت انجام مطالعات در زمینه توسعه شبکه فاضلاب شهر قم اظهار کرد: باید مطالعات لازم در زمینه ضرورت داشتن با ضرورت نداشتن توسعه شبکه فاضلاب در این شهر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در برخی از مناطقی از شهر قم که شبکه فاضلاب راه اندازی نشده است، دیگر امکان احداث چاه‌های جذبی جدید وجود ندارد، در چندین نقطه در منطقه یک شهر قم این مشکل را وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: تلاش زیادی برای فرهنگ سازی در زمینه فاضلاب صورت بگیرد، اما اکنون ممانعت از حفر چاه‌های جذبی در شهر قم برای انبوه سازان چالش به وجود آورده است.

احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به تهدیدات موجود در زمینه منابع آب شرب استان قم خاطرنشان کرد: امسال شاهد کاهش بسیار زیاد نزولات آسمانی در استان بودید و باید فکر اساسی در خصوص وضعیت آب شرب شهر قم اندیشیده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcex78n.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما