يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 59085
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد

لزوم افزایش تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: باید تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را در استان افزایش بدهیم، البته در این خصوص مشکلاتی وجود دارد.
لزوم افزایش تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در قم
لزوم افزایش تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در قم
به گزارش قم نیوز علی جان صادق پور ظهر امروز در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت عدم ایجاد برای شبکه فاضلاب در قم اظهار کرد: نباید شرکت آب و فاضلاب در این زمینه محدود شود، برای ایجاد شبکه فاضلاب در قم توسط برخی مدیران زیر فشار هستیم، البته برای اجرای این شبکه مشکلات مالی هم داریم.

وی ادامه داد: قانونی در سال 94 برای توسعه آب شرب در شهرها و روستاها در مجلس شورای اسلامی تصویب که این قانون باید اجرایی شود، اما شاهد اجرای قانون در استان قم نبودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: امکان استفاده از پساب فاضلاب برای ایجاد اشتغال و صنایع وجود دارد، استان یزد تجربه خوبی در این زمینه دارد.

صادق پور با اشاره به تکالیف قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب اظهار کرد: براساس این قانون صدا و سیما باید به صورت رایگان در خصوص مدیریت مصرف آب برنامه پخش کند، همچنین وزارت نیرو می‌تواند وسایل کاهنده مصرف آب را در اختیار متقاضیان به صورت اقساط قرار بدهد.

وی ادامه داد: براساس قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب کلیه اماکنی که از سامانه‌های بازچرخانی آب و تصفیه پساب فاضلاب استفاده کنند مشمول دریافت مشوق‌ها و تخفیفات وزارت نیرو خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: باید تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را در استان افزایش بدهیم، البته در این خصوص مشکلاتی وجود دارد، در طراحی ساختمان‌ها و مجموعه‌ها باید به فکر تصفیه پساب در محل باشیم و برای ایجاد این تاسیسات مشوق‌هایی به مردم بدهیم.

مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت چاه‌های آب کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: نیمی از این چاه‌ها تجاوز از قدرت دارند و عملکرد این چاه‌ها به تاسیسات اداره برق خسارت می‌زند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnz9n.ak9y74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما