چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 59236
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر همایش کتاب سال حوزه مطرح کرد

افزایش آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه

قم نيوز : دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: به ترتیب در سال 92، 778 اثر، در سال 93، 855 اثر، در سال 94، 911 اثر، در سال 95، 875 اثر و در سال 96، 965 اثر به دبیرخانه این همایش رسید.
افزایش آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه
افزایش آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم مقیمی امروز با اشاره به آثار رسیده به نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: 12 درصد این آثار مربوط به کلام، 11 درصد مربوط به فقه و اصول، 9 درصد مربوط به اخلاق و عرفان، 9 درصد مربوط به تاریخ ، سیره و تراجم، 6 درصد مربوط به حقوق و علوم سیاسی و پنج درصد مربوط به فلسفه بود.

وی ادامه داد: از 965 اثر رسیده به دبیرخانه نوزدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه، 366 اثر به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند، یعنی 37 درصد آثار رسیده به این همایش حائز شرایط لازم برای راه پیدا کردن به مرحله دوم داوری بودند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: به ترتیب در سال 92، 778 اثر، در سال 93، 855 اثر، در سال 94، 911 اثر، در سال 95، 875 اثر و در سال 96، 965 اثر به دبیرخانه این همایش رسید. امسال آثار با موضوع اقتصاد و مدیریت، حقوق و علوم سیاسی، فلسفه، کتب مرجع، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و روان شناسی، ادبیات و هنر بیشتر از موضوعات دیگر به مرحله دوم داوری همایش کتاب سال حوزه راه پیدا کردند.

مقیمی گردش نخبگان در هیأت‌های داوری و ارزیابان اثر را جزو اهداف همایش کتاب سال حوزه دانست و تصریح کرد: سعی کردیم که اعضای هیأت‌های داوری در این همایش یک سلیقه واحد نداشته باشند تا داوری‌ها با عدالت بیشتری باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های بیستمین دوره همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: در این دوره از افراد فعال در عرصه‌های جانبی در ترویج کتاب خوانی همچون خبرنگاران تقدیر خواهد شد و جلسات ویژه ای را برای تقدیر از اصحاب رسانه در این همایش برگزار خواهیم کرد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: قرار است کارگروه بین المللی در همایش کتاب سال حوزه تشکیل شودتا این کارگروه یک طرح پیشنهادی مدون را برای مشارکت بیشتر نویسندگان غیرایرانی در همایش بعدی کتاب سال حوزه ارائه بدهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepw8n.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما