چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 59595
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام فرحزاد در درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(س):

حضرت زهرا(س) بانویی بی‌بدیل و بی‌نظیر در عالم هستی هستند

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بانویی بی‌بدیل و بی‌نظیر در عالم هستی هستند، گفت: نام حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) ما را از آتش جهنم جدا می‌کند.
حضرت زهرا(س) بانویی بی‌بدیل و بی‌نظیر در عالم هستی هستند
حضرت زهرا(س) بانویی بی‌بدیل و بی‌نظیر در عالم هستی هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب مراکز و مدارس علمیه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، به تبیین موضوع «تأثیر طلاب و حوزه‌های علمیه خواهران در تحکیم و تعالی انقلاب اسلامی» پرداخت.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه امروز (13 جمادی الأول) مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) به روایتی است، به عظمت و فضائل این بانوی بزرگوار و الگو بودن آن حضرت در تمام مراحل زندگی ما اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) بانویی بی بدیل و بی نظیر در عالم هستی هستند؛ آن حضرت هم افق انبیا و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و بلکه به جز پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و امام علی(علیه‌السلام) مقامی بالاتر از همه انبیا و دیگر امامان(علیهم‌السلام) دارند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با تصریح بر اینکه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) دارای شخصیت بی بدیل و بی نظیری است، تصریح کرد: حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) ملقب به «سیدة نساء العالمین» یعنی بهترین زنان عالم هستند.

وی به حدیثی از امام صادق(علیه‌السلام) اشاره کرد که فرمودند: اطاعت از مادرمان حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) بر همه موجودات عالم از جمله انسان‌ها، فرشتگان و حتی انبیا واجب است.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: بزرگ‌ترین پیام حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، ناحق بودن غاصبان حق رهبری و مدیریت جامعه، حقانیت امام علی(علیه‌السلام) و امامان بعد از آن حضرت است و این بانوی گرامی در راه دفاع از ولایت، خود و همه هستی خود را فدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد تأکید کرد: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) می‌توانند الگو باشند؛ همانطور که امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) در توقیع شریف می‌فرمایند: «فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ برای من در (زندگی و رفتار) دختر رسول خدا صلّی الله علیه و آله الگو و سرمشقی نیکو است».

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در اعتقادات، معارف، اخلاقیات، مسائل اجتماعی و غیره به همه ما درس زندگی می‌دهند، عنوان کرد: آن حضرت بهترین دختر برای پیامبرگرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، بهترین همسر برای امام علی(علیه‌السلام) و بهترین مادر برای امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) هستند.

انتهای پیام/ 138

 
https://qomnews.ir/vdccppqp.2bqoo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما