جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 59656
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم خبر داد

تصویب ایجاد نیروگاه برق خورشیدی 1500 مگاواتی در قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: ساخت یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید هزار و 500 مگاوات در اتوبان قم-تهران مصوب شده است.
تصویب ایجاد نیروگاه برق خورشیدی 1500 مگاواتی در قم
تصویب ایجاد نیروگاه برق خورشیدی 1500 مگاواتی در قم
به گزارش قم نیوز مهدی آهنین پنجه ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با اشاره به اقدامات شرکت توزیع برق استان قم اظهار کرد: این شرکت در طول 10 ماه نخست امسال، 213 پست هوایی را در قالب 250 پروژه و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان وارد مدار کرد.

وی ادامه داد: تعداد مشترکین شرکت توزیع برق استان قم 540 هزار مشترک است، این مشترکین در بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری هستند و تعرفه‌های مختلفی را برای مصرف برق خود پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: تلفات شبکه توزیع برق استان در سال 92، حدود 15.5 درصد بود، ولی با اصلاح شبکه این تلفات در سال 95 به 10.34 درصد رسید.

آهنین پنجه شرکت توزیع برق استان قم را یکی از شرکت‌های برتر استان در زمینه پاسخگویی به مردم دانست و تصریح کرد: این شرکت سامانه تلفنی 3121 را برای ارائه خدمات غیرحضوری در زمینه امور برق به شهروندان قمی راه اندازی کرده، همچنین راه اندازی سامانه پیامکی و سامانه ارتباط با مشتری و مردم از جمله اقدامات دیگر شرکت توزیع برق استان قم بوده است.

وی ادامه داد: پیک مصرف برق استان قم در فصل زمستان حدود 400 مگاوات و در فصل تابستان حدود 800 مگاوات است، با توجه به ادامه خشکسالی، مدیریت مصرف برق در استان طی ماه‌های آینده به خصوص در تابستان سال 97 اهمیت زیادی دارد، جابه جایی ساعت کار ادارات استان قم در تابستان امسال در مدیریت مصرف برق در استان تاثیر داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: حدود 10 هزار مگاوات از برق کشور توسط نیروگاه‌های برقابی تولید می‌شود و با توجه به ادامه خشکسالی، مشکل کمبود برق را در تابستان سال آینده خواهیم داشت.

آهنین پنجه با اشاره به سیاست شرکت توزیع برق استان قم در زمینه تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: این شرکت به دنبال افزایش تولید برق از طریق سلول‌های خورشیدی است.

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان قم آماده است با شهروندانی که تمایل به استقرار سلول‌های خورشیدی در منازلشان دارند، قرارداد تضمینی برای خرید برق این سلول‌ها تا سطح 100 کیلووات به مدت 20 سال منعقد کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: تولید برق از طریق سلول‌های خورشیدی علاوه بر اینکه به کاهش تولید گاز دی اکسید کربن کمک می‌کند، موجب ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها می‌شود.

آهنین پنجه با اشاره به وضعیت تولید برق خورشیدی در استان قم اظهار کرد: هم اکنون شاهد تولید 390 کیلووات برق از طریق سلول‌های خورشیدی در استان هستیم، همچنین حدود 11 مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در دست احداث در استان قم داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید هزار و 500 مگاوات در اتوبان قم- تهران مصوب شده است و ایجاد این نیروگاه به پایداری شبکه برق کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaiinm.49nom15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما