دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 5973

افزایش صادرات موجب رونق تولید در استان خواهد شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت بر افزایش صادرات استان قم در راستای توسعه خطوط تولیدی تاکید کرد.
افزایش صادرات موجب رونق تولید در استان خواهد شد
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور با بیان اینکه افزایش صادرات موجب اشتغال می‌شود، گفت: افزایش صادرات موجب تقویت مالی واحدهای تولیدی شده که این امر به توسعه خطوط تولیدی منجر شده و توسعه اشتغال نیروی انسانی را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر یک واحد تولیدی با ورود به بازارهای خارجی از نظر مالی و سرمایه‌ای در شرایط خوبی قرار گیرد می‌تواند ظرفیت تولید خود را بالا برده و از نیروی انسانی بیشتری استفاده کند.

عالی‌پور با اشاره به تاثیر افزایش صادرات در ایجاد شغل در استان گفت: عوامل انسانی بسیاری در این فرآیند دخالت دارند که در این راستا افزایش صادرات زمینه ایجاد اشتغال را نیز افزایش خواهد داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه واردات در استان باید مدیریت شده و براساس اصول باشد، تصریح کرد: واردات استان نباید تولیدات داخلی را مورد تاثیر قرار دهد تا تولیدات استان آسیب نبیند.

وی افزود: مواد اولیه واحدهای تولیدی در صورتی که به حد نیاز در داخل تولید نشود باید توسط واردات تأمین شده تا مشکل واحدهای تولیدی در زمینه مواد اولیه حل شود.

عالی‌پور اظهار داشت: در زمینه واردات کالاهای غیرضروری، به ویژه کالاهایی که داخل استان تولید می‌شود باید محدودیت‌هایی اعمال شود تا تولید کننده داخلی با آرامش خاطر به تولید بپردازد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، حمایت از ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی، ایجاد نمایشگاه دائمی فرش استان برای بازدید هیئت‌های تجاری خارجی، درج اطلاعات شرکت‌های مستقر در استان در سایت‌های تجاری بین‌المللی، برگزاری جلسات کارگروه توسعه صادرات و ارائه مشاوره به واحدهای صادراتی استان برای حضور مؤثر در بازارهای خارجی را از جمله عوامل موثر در تقویت صادرات استان نام برد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.edtiw6d1mgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما