دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 59786
منبع : خبرگزاری فارس
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۸۰ درصد از نیاز‌های اصلی غذایی کشور توسط بخش کشاورزی تأمین می‌شود

قم نيوز : معاون وزیر جهاد کشاورزی کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از نیاز‌های اصلی غذایی کشور توسط بخش کشاورزی تأمین می‌شود گفت: در حال حاضر در زمینه کمیت تولید نیز پیشرفت‌ها بسیار خوب بوده است، البته افزایش کمیت باید با افزایش کیفیت همراه باشد.
۸۰ درصد از نیاز‌های اصلی غذایی کشور توسط بخش کشاورزی تأمین می‌شود
۸۰ درصد از نیاز‌های اصلی غذایی کشور توسط بخش کشاورزی تأمین می‌شود
به گزارش قم نیوز اسکندر زند ظهر امروز در همایش افتتاح پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در کشور گفت: بخش کشاورزی تاثیرات زیادی در کشور دارد به‌‌گونه‌ای که اگر به درستی در کشور توسعه پیدا کند، بسیاری از تهدیدات خارحی بی‌اثر می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به غذا از اصلی‌ترین نیاز‌های انسان است افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه مسئله امنیت غذایی است که باید در سطح جامعه تأمین و راهکار‌های تقویت آن پیگری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: تأمین امنیت غذایی از ارکان اصلی امنیت ملی است و بدون توجه به تأمین امنیت غذایی، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد چراکه مواد غذایی ستون امنیت کشور است و در زمان‌های مختلف باید برای تامین این نیاز‌ مهم تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: حفاظت و نگهداری از محصولات و تولیدات مختلف کشاورزی دو رکن اساسی امنیت غذایی کشور است و باید به این دو رکن مهم‌ توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

زند با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از نیاز‌های اصلی غذایی کشور توسط بخش کشاورزی تأمین می‌شود گفت: خوشبختانه بخش کشاورزی کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است، در حال حاضر در زمینه کمیت تولید نیز پیشرفت‌ها بسیار خوب بوده است که البته افزایش کمیت باید با افزایش کیفیت همراه باشد.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت تولیدات و محصولات کشاورزی در کشور خاطرنشان کرد: در گذشته‌ بسیاری از مرگ‌ و میرها به دلیل بیماری‌های غیر واگیردار بود اما در دهه ۹۰ این آمار به ۶۷ درصد رسید؛ ریشه اصلی بیماری‌های غیر واگیر  آلاینده‌هایی است که از طریق آب، خاک و غذا وارد زندگی انسان می‌شود.

زند با بیان اینکه کیفیت محصول و سازگاری با محیط زیست شرط اساسی تولید در کشور است گفت: در حال حاضر وضعیت کشاورزی کشور بسیار مطلوب است و کشاورزان توانسته‌اند تولیداتی بسیار خوب هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی داشته باشند که به محیط زیست هم صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

وی با اشاره به همت و اراده قوی کشاورزان در بخش‌ها مختلف افزود: کشاورزان و باغداران کشور توانسته‌اند هفت برابر بیشتر از متوسط جهانی تولید داشته باشند که این مسئله بیانگر همت و اراده آن‌ها است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی گفت: یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت‌های اخیر کشاورزی استفاده از فناوری‌های روز و مدرن بوده است؛ در حال حاضر کشاورزی برای افرادی که از دانش و علوم روز و مدرن استفاده نمی‌کنند، بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنان دانش و فناوری‌های بخش کشاورزی کافی نیست اظهار کرد: برای پیشرفت در زمینه فناوری‌های کشاورزی نیازمند استفاده از فناوری‌های مدرن و نوین داخلی و خارجی هستیم.

زند با بیان اینکه حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی نسبت به دوره‌های قبل کم‌نظیر بوده است عنوان کرد: دولت حمایت‌های بسیار خوبی از بخش کشاوزی داشته است و در سده‌های مختلف این حجم از سرمایه‌گذاری در زمینه اب و خاک کشور بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepf8n.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما