سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 5982

دانشگاه عظیم جبهه‌ها موجب خودسازی رزمندگان شد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از فرماندهان دفاع مقدس گفت: جبهه‌ها به مثابه دانشگاهی عظیم، موجب خودسازی رزمندگان می‌شد.
دانشگاه عظیم جبهه‌ها موجب خودسازی رزمندگان شد
به گزارش قم نیوز، محمد شیرازی در یادواره شهدای خیابان انقلاب که دوشنبه‌ شب در مسجد چهارمردان قم برگزار شد با اشاره به خاطراتی از همرزمان شهید خود اظهار کرد: مسجد چهارمردان مکان تجمع جوانان انقلابی و رزمندگان اسلام برای اعزام به جبهه‌ها بود ضمن اینکه این محل، میعادگاه نماز جماعت و عبادت این افراد نیز به حساب می‌آمد.

وی با اشاره به اشتیاق فراوان افراد برای رفتن به جبهه گفت: جوانان انقلابی ایران با فهم کامل به جبهه‌ها اعزام شده و این مسئله از روی احساسات جوانی نبود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: اینطور نیست که همه شهدای جنگ تحمیلی اسطوره باشند اما جبهه‌ها به مثابه دانشگاهی عظیم، موجب خودسازی رزمندگان می‌شد.

وی با بیان اینکه کرامات بسیاری از شهدا در سال‌های پس از جنگ دیده شده است، گفت: بارها اتفاق افتاده که شهیدی به خواب اعضای خانواده خویش آمده و محل جنازه خود را به آنها نشان داده است.

شیرازی ادامه داد: در سنگرهای سربازان ایرانی، سجاده و قرآن و مفاتیح یافت می‌شد در حالیکه نیروهای بعثی این ویژگی را نداشتند ضمن اینکه برخی از فرماندهان عراقی خود معترف بودند که حق با رزمندگان اسلام است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شجاعت نیروهای ایرانی در هنگامه جنگ و حتی زمان اسارت بیان کرد: خاطرات منتشر شده توسط آزادگان و جانبازان سرافراز ایرانی، نشان‌دهنده مقاومت و شجاعت آنهاست.

وی عنوان کرد: بسیاری از شهدای بزرگوار ایرانی در صورت توهین به انقلاب و امام راحل می‌توانستند جان خود را نجات دهند اما هیچگاه این کار را نکرده و ارزش‌های خود را زیر پا نگذاشتند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.cdtiw6d10giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما