سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 59843
منبع : خبرگزاری مهر

فقط ۲۰ درصد مردم از خدمات اورژانس اجتماعی مطلع هستند

قم نيوز : معاون رئیس جمهور با تأکید بر فرهنگ‌سازی و معرفی خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ گفت: متأسفانه فقط ۲۰ درصد مردم از وجود چنین مرکزی باخبر هستند.
فقط ۲۰ درصد مردم از خدمات اورژانس اجتماعی مطلع هستند
فقط ۲۰ درصد مردم از خدمات اورژانس اجتماعی مطلع هستند
به گزارش قم نیوز معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی و خانه امن و افتتاح سرای سالمندان مستقر در میدان شهید محلاتی قم گفت: بازدید از اورژانس‌های اجتماعی شهرهای مختلف از اولویت‌های برنامه ماست.
وی با بیان اینکه تاکنون از ۱۰ مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در سطح کشور بازدیده کرده است، گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی خدمات و فلسفه کاری این مرکز خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان اجتماعی باید در اولویت برنامه‌های اجتماعی رسانه‌ها باشد.

قم باید حمایت ویژه شود
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه باید مردم با صدای مشاور و خدمات دیگر سازمان بهزیستی آشنا شوند، افزود: یکی از برکات مهم اورژانس اجتماعی حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر و بی‌سرپناه و همچنین بازدارنده خاطیان و خلاف‌کاران جامعه است.



وی با تأکید بر اینکه امکانات اورژانس حتی برای ۲۰ درصدی که از خدمات آن مطلع هستند، هم کافی نیست، افزود: با وجود اینکه بسیاری از مردم از خدمات اجتماعی اورژانس بی اطلاع یا کم اطلاع هستند اما متأسفانه امکانات و نیروی کار کافی برای پوشش همه مردم وجود ندارد.
ابتکار با بیان اینکه اورژانس اجتماعی باید خانه امید مردم باشد، اظهار کرد: بخش اول اعتبارات دولت به مراکز تحت حمایت بهزیستی مصوب شده و پرداخت خواهد شد.
وی بدون اینکه اشاره‌ای به مبلغ مصوب برای توسعه خدمات اجتماعی سازمان بهزیستی داشته باشد، گفت: قم به دلیل وجود تنوع فرهنگی، خرده فرهنگ‌ها و حاشیه نشینی دارای آسیب‌های اجتماعی مختلفی است که باید از آن به صورت ویژه حمایت کرد.
شایان ذکر است در سفر استانی یک روزه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که روز دوشنبه انجام شد، بخش توسعه‌ای معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال رسماً آغاز به کار کرد و در ادامه خانم ابتکار از اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و خانه امن و سرای سالمندان مرکز قم بازدید کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcipvaw.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما