سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 5990
بنایی:

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تخلف است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز منبع درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص نشده و از فاز اول نیز کسر بودجه داریم، گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تخلف است.
اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تخلف است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی بنایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هشتم با مد نظر قرار دادن اصرار دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها با توجه به نادرست بودن اجرای فاز اول و عدم تحقق اهداف آن و همچنین نامشخص بودن مسیر و شیوه اجرا تخلف به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تعامل مجلس و دولت در اجرای این قانون تصریح کرد: متاسفانه آنچه را که از دولت به دلیل تعامل با مجلس انتظار می‌رفت محقق نشد و دولت به مفاد مندرج در این قانون تکیه نکرده و سلیقه‌ای رفتار کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دولت پیشنهاد شد که فاز دوم این قانون را اجرا نکند؛ ولی شاهد بودیم که یارانه نقدی برخی از خانوارها بر اساس فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها واریز شد.

بنایی تورم را ناشی از برخی رفتارهای دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برشمرد و گفت: با توجه به عملکرد ناصحیح دولت در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها مانند عدم پرداخت سهم تولید، پرداخت یارانه نقدی مردمی به صورت سلیقه‌ای، عدم واریز یارانه نقدی براساس خوشه‌بندی و... شاهد رشد نرخ تورم بوده‌ایم و اکنون افزایش یارانه نقدی، این تورم را بیشتر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: آنچه که بیشتر از همه نمایندگان مجلس را سر درگم خواهد کرد عدم شفافیت در لایحه بودجه و میزان درآمدهای آن از قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.o8nbjh8o79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما