شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 60000
منبع : خبرگزاری فارس
با زير عنوان تاريخ انديشه ديني در صدر اسلام

كتاب كلام و جامعه در سده‌هاي دوم و سوم هجري منتشر مي‌شود

قم نيوز : مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب از انتشار كتاب كلام و جامعه در سده‌هاي دوم و سوم هجري با زير عنوان تاريخ انديشه ديني در صدر اسلام در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب كلام و جامعه در سده‌هاي دوم و سوم هجري منتشر مي‌شود
كتاب كلام و جامعه در سده‌هاي دوم و سوم هجري منتشر مي‌شود
 به گزارش قم نیوز محمد روحانی امروز با اشاره به محتوای جلد اول کتاب کلام و جامعه در سده‌های دوم و سوم هجری با زیر عنوان تاریخ اندیشه دینی درصدر اسلام اظهار کرد: این اثر از سوی فرزین بانکی و احمد علی حیدری ترجمه شده و ویراستار علمی آن سیدمحمدرضا بهشتی است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک یک ربع قرن است که از انتشار مجموعه 6 جلدی کلام و جامعه در سده دوم و سوم هجری اثر پروفسور یوزف فان اس متولد 1934 پژوهشگر نامی عرصه کلام اسلامی می‌گذرد.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه در واقع این مجموعه بی‌تردید یکی از منابع پژوهشی درخور توجه به شمار می‌رود گفت: این مجموعه پایه‌ای برای تحقیقات متعدد قرار گرفته است و روش جدید بررسی آرای کلامی و مناسبات آنها با یکدیگر و نیز نسبت بین جامعه و کلام، افق‌های جدیدی را در پژوهش‌های کلامی گشوده است.

وی عنوان کرد: ذکر دقیق مؤاخذ در پانوشت‌ها این مجموعه را به گنجینه‌ای ارزشمند برای پژوهشگران در کلام اسلامی مبدل کرده است که ابتدا خصوصیات بنیادین دیانت اسلامی در سده اول هجری واکاوی می‌شود و در انتها نتیجه‌گیری کلی بیان می‌شود.

کتاب کلام و جامعه در سده‌های دوم و سوم هجری با زیر عنوان تاریخ اندیشه دینی درصدر اسلام به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfxxdv.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما