دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 60085
منبع : خبرگزاری فارس
مدير درمان تأمين اجتماعي استان قم خبر داد

اختصاص 80 درصد بودجه مديريت درمان استان قم به درمان غيرمستقيم

قم نيوز : مدير درمان تأمين اجتماعي استان قم از اختصاص 80 درصد بودجه مديريت درمان استان قم به درمان غير مستقيم خبر داد.
اختصاص 80 درصد بودجه مديريت درمان استان قم به درمان غيرمستقيم
اختصاص 80 درصد بودجه مديريت درمان استان قم به درمان غيرمستقيم
به گزارش قم نیوز داوود علیمحمدی با اشاره به خدمات مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قم اظهار کرد: سالانه بیش از 280 میلیارد تومان از هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان زیر پوشش در بخش درمان غیرمستقیم از سوی تأمین اجتماعی قم پرداخت می‌شود که 80 درصد بودجه مدیریت درمان استان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای چهار مرکز درمانی استان قم که زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند سالانه نزدیک به 75 میلیارد تومان برای ارائه خدمت اختصاص پیدا می‌کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه نکته قابل توجه در بخش درمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات با کیفیت به بیمه شدگان است گفت: سالانه بیش از 2 میلیون بار بیمه‌شدگان از خدمات مختلف واحدهای درمانی تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند بنابراین رعایت استانداردهای کیفی درمان بر اساس استانداردهای ملی اعتباربخشی وزارت بهداشت اولویت اصلی در استان است.

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه درجه یک اعتباربخشی بیمارستان امام رضا از سوی وزارت بهداشت نشاندهنده سطح بالای کیفی خدمات این مجموعه است.

علیمحمدی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان طرح‌های بسیار مهمی برای مدیریت بهینه منابع و مصارف انجام داده که می‌توان به اجرای طرح هتلینگ بیمارستانی، نسخه الکترونیک در مراکز درمانی تأمین اجتماعی و تشکیل پرونده  الکترونیک برای بیماران مزمن در مراکز ملکی تأمین اجتماعی اشاره کرد.

وی با اشاره به اطلاعات استخراج شده از عملکرد چهار مرکز درماین تأمین اجتماعی استان قم گفت: بیش از یک میلیون و 700 هزار بار در 9 ماهه نخست امسال به بیمه‌شدگان خدمات ارائه شده که با توجه به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم یادآور شد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بخش کمیسیون‌های پزشکی و شورای پزشکی که نیازمند تأیید استعلاجی بیش از دو ماه هستند؛ باید به پزشک معتمد یا شورای پزشکی مدیریت درمان برای تأیید مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در 9 ماهه نخست امسال در بیمارستان امام رضا بیش از 5 هزار و 200 جراحی انجام شده که از این تعداد 47 درصد جراحی کوچک، 35 درصد جراحی متوسط و 18 درصد جراحی بزرگ بوده است.

علیمحمدی با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده در بیمارستان امام رضا گفت: علاوه بر تخصص‌های عمومی خدماتی مانند انجام اسکوپی‌ها، سنجش تراکم استخوان، فیزیوتراپی، پاتولوژی و تست ورزش در بیمارستان امام رضا انجام می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdciwuaq.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما