يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 60349
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مطرح کرد

لزوم کاهش نرخ سود بانکی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری

قم نيوز : مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: تسهیلات با نرخ 18 درصد برای اجرای طرح‌ها در بخش گردشگری توجیه اقتصادی ندارد و ضروری است که سود بانکی در ارتباط با این طرح‌ها کاهش یابد.
لزوم کاهش نرخ سود بانکی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری
لزوم کاهش نرخ سود بانکی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری
به گزارش قم نیوز مجید آوری فرد ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری قم در تالار امام رضا(ع) برگزار شد با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی در استان با اینکه هزینه‌های بالایی دارند، اما از توجه اقتصادی کمی برخوردار هستند، پیشنهاد شده است که برای اینکه توجیه اقتصادی پیدا کنند، به محل‌های دیگری منتقل شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون مجتمع گردشگری آب و تاب به دلیل هزینه‌های زیادی که دارد فعالیتش توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: با درخواست شرکت سیمان نیزار برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش در قالب طرح رونق تولید به مبلغ هشت میلیارد از سوی بانک سپه موافقت شده است.

آوری فرد با اشاره به لزوم کاهش سود بانکی برای تسهیلات مربوط به بخش گردشگری اظهار کرد: سیستم بانکی تمایل کمی برای پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت دارد، از سوی دیگر تسهیلات با نرخ 18 درصد برای اجرای طرح‌ها در بخش گردشگری توجیه اقتصادی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران برخی از واحدهای تولیدی آلاینده استان قم را به جلسه ای دعوت کردیم و مقرر شد که این واحدها با انجام برنامه ای برای کاهش آلودگی واحدهای خود از لیست واحدهای آلاینده خارج شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9fb0.rhbgapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما