سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : 60709
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم خبر داد

اجرای طرح الگوی کشت به صورت آزمایشی در قم

قم نيوز : استاندار قم گفت: اجرای طرح الگوی کشت به صورت آزمایشی به استان قم واگذار می‌شود تا در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، در کشور اجرا شود.
اجرای طرح الگوی کشت به صورت آزمایشی در قم
اجرای طرح الگوی کشت به صورت آزمایشی در قم
به گزارش قم نیوز سید مهدی صادقی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز مهندس در تالار امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی در استان قم اظهار کرد: باید برای ارتقاء این محصولات در استان تلاش کنیم، رسیدن به چنین هدفی با آموزش ممکن است است.

وی ادامه داد: باید سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با استفاده از توان اعضای خود و نیز اخلاق مهندسی وظایف را به بهترین نحو انجام بدهد.

استاندار قم افزود: اجرای طرح الگوی کشت به صورت آزمایشی به استان قم واگذار می‌شود تا در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، در کشور اجرا شود و شاهد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در ایران باشیم؛ اکنون توسعه باغات در استان قم برای کاهش مصرف آب متوقف شده است.

صادقی با اشاره به ضررت کاهش تصدی گری دولت اظهار کرد: باید دولت به دنبال کاهش تصدی گری خود باشد و وظایف دولت به بخش خصوصی واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: روز مهندس بهانه ای است تا شاهد همفکری و تعامل خوبی بین جامعه مهندسی در استان قم باشیم و امیدوارم که در سال آینده شاهد ارتقاء سطح سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر فصیحی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مشکل کمبود آب اظهار کرد: چالش اصلی کشور بحران آب است، برای مدیریت این مساله بودجه خوبی تخصصی پیدا کرده است و به دنبال ترویج آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی در استان قم هستیم.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران خاطرنشان کرد: باید برای کنترل بیماری آنفولانزا در استان قم تدبیری اندیشیده شود تا هر سال شاهد شیوع این بیماری در استان نباشیم، یکی از دلایل گسترش بیماری آنفولانزا در بخش طیور کشور، حمل فله ای کود مرغ است؛ اکنون بسیاری از تولیدکنندگان مرغ با مشکلات مالی مواجه هستند و حتی برخی از آن‌ها مجبور به توقف کار تولید شدند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb9zb0.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما