دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 61054
منبع : خبرگزاری فارس
ظهر امروز صورت گرفت

تجلیل از برگزیدگان جشنواره هنر آسمانی در قم

قم نيوز : در مراسم اختتامیه جشنواره هنر آسمانی از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
تجلیل از برگزیدگان جشنواره هنر آسمانی در قم
تجلیل از برگزیدگان جشنواره هنر آسمانی در قم
به گزارش قم نیوز مراسم اختتامیه جشنواره هنر آسمانی ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد غلامرضایی قائم مقام معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های ششمین دوره جشنواره هنر آسمانی اظهار کرد: در این دوره بخش بین الملل به جشنواره هنر آسمانی اضافه شد و این کار با همکاری جامعه المصطفی صورت گرفت.

وی ادامه داد: امسال چهار هزار و 347 اثر به جشنواره هنر آسمانی رسید که دو برابر سال گذشته بود، تعداد آثار جشنواره در بخش بین المللل هزار و 855 اثر و در بخش داخلی دو هزار و 492 است، شعر، عکس، پژوهش، گرافیک و داستان جزو قالب‌هایی بود که بیشترین اثر در آن قالب به جشنواره هنر آسمانی رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در ادامه این مراسم با اشاره به شاخه‌های هنر حوزوی اظهار کرد: سخنرانی که چند هزار نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یک هنرمند است، از تجربیات چنین افرادی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: کمتر از ابزار هنر برای انتقال ارزش‌های دینی استفاده می‌کنیم، طرح جامع هنر را در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آماده کرده و این طرح را به تمام مدارس علمیه ابلاغ کردیم، براساس این طرح طلاب باید در سال سوم با تمام رشته های هنری به صورت ابتدایی آشنا شوند و در ادامه به صورت تخصصی به یک رشته هنری بپردازند.

‌آیت‌الله علیرضا اعرافی در بخش پایانی مراسم با اشاره به نظام جامع حوزه اظهار کرد: این نظام در حوزه طراحی شده است و در چند ماه آینده تدوین سندهای پایه و کلان در حوزه به پایان خواهد رسید. به صورت ویژه در سطح یک، دو و سه در متن برنامه‌های فرهنگی حوزه، بحث هنر ملموس خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: در سطح یک حوزه فضا را باز کردیم تا طلاب به سوی هنر بروند و این مساله در متن برنامه‌های آموزشی دیده شده است، امیدواریم که در سال آینده نظام جامع هنر، برنامه پنج ساله و نظام جامع رشته های حوزه رونمایی شود.

در بخش پایانی مراسم از برگزیدگان جشنواره هنر آسمانی در رشته های مختلف با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjxdv.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما