چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 61183
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم:

40 نماد شهری ویژه نوروز در سطح شهر نصب می‌شود

قم نيوز : معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم از نصب 40 نماد شهری ویژه عید نوروز توسط سازمان زیباسازی شهرداری قم یاد کرد و گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز برنامه‌های مختلفی را در ایام عید دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها اجرای تور قم‌گردی است.
40 نماد شهری ویژه نوروز در سطح شهر نصب می‌شود
40 نماد شهری ویژه نوروز در سطح شهر نصب می‌شود
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع ظهر امروز در ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن محراب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه انجام هماهنگی‌های لازم برای برنامه‌های نوروز در شهرداری قم از دو ماه گذشته دنبال شده است، اظهار کرد: تاکنون جلسات مختلف داخلی و بیرون‌سازمانی را برگزار و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی جامع در حوزه‌های مرتبط شهری را با محوریت سامانه 137 دنبال کرده و در این راستا به معرفی این سامانه پرداخته‌ایم تا بتوانیم در قالب سامانه 137 به صورت جامع اطلاعات ضروری را در اختیار زائران قرار دهیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم از نصب تابلوهای جهت‌نما در نقاط مختلف سطح شهر یاد کرد و گفت: آماده‌سازی همه بوستان‌های شهری برای استقبال از زائران و شهروندان به صورت ویژه دنبال شده است اما بوستان‌های امام رضا(ع) در منطقه دو، فدک در نزدیکی 72 تن، نیایش در منطقه پنج و غدیر در منطقه هشت به استراحتگاه و برپایی چادر اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در بوستان‌های سطح شهر از چادرخوابی مسافران جلوگیری می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم نیروی انتظامی برای تامین امنیت و ایمنی مشارکت لازم را داشته باشد.

سامع با بیان اینکه پارکینگ و نمازخانه بوستان‌ها ویژه ایام عید نوروز مناسب‌سازی شده است، گفت: برپایی نماز جماعت با هماهنگی ستاد اقامه نماز استان قم در بوستان‌های مختلف دنبال می‌شود.

وی از نصب 40 نماد شهری ویژه عید نوروز توسط سازمان زیباسازی شهرداری قم یاد کرد و ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز برنامه‌های مختلفی را در ایام عید دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها اجرای تور قم‌گردی با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم است.

سامع با تاکید بر اینکه برقراری نظم و انضباط شهری در نقاط مهم شهر به صورت ویژه دنبال می‌شود، گفت: بررسی وضعیت ایمنی شهر به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه قرار گرفته و سازمان آتش‌نشانی در ایام نوروز در نقاط لازم استقرار می‌یابد اما دستگاه‌های مختلف نیز باید در حوزه آموزش نیروهای انسانی خود از ظرفیت سازمان اتش‌نشانی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی و حمل و نقل و ترافیک به صورت ویژه در ایام نوروز برنامه‌ریزی خود را دنبال می‌کنند، اضافه کرد: در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران برای کاشت گل و مناسب‌سازی محل تردد زائران اقدامات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipzaq.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما