جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 61264
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

حوزه علمیه و مراجع تقلید حرمت شکنی در جشن‌ها را محکوم می‌کنند

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: حوزه و مراجع عظام تقلید در قبال حرمت شکنی و رواج ضد ارزش‌ها و زیرپاگذاشتن مقررات الهی در جشن‌ها حساس هستند و آن را محکوم می‌کنند.
حوزه علمیه و مراجع تقلید حرمت شکنی در جشن‌ها را محکوم می‌کنند
حوزه علمیه و مراجع تقلید حرمت شکنی در جشن‌ها را محکوم می‌کنند
به گزارش قم نيوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در آیات و روایات اظهار کرد: در آیات و روایات زیادی به ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اشاره‌ شده است، 130 آیه قرآن مربوط به حضرت زهرا(س) است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) با وجود سن کم دارای فضایل بسیاری و منحصر به فردی بود و حدود 500 روایت از این بانوی بزرگوار نقل شده است، خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) دارای معارف بالایی است و ارزش این خطبه بیشتر از هزاران حدیث است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: حضرت زهرا(س) در جوانی قله‌های بلندی را فتح کرد و این بانوی بزرگوار مقام عصمت را داشت، سنت قولی و عملی حضرت زهرا(س) دارای حجیت قطعی است و این بانوی بزرگوار برای همه مردان و زنان الگو است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت توجه بانوان جامعه در حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در صحنه جامعه موج آفرینی کرد و نقش بزرگی را در یک نقطه عطف تاریخی در جامعه داشت.

وی ادامه داد: زن مظهر مهر و عطوفت در جامعه است و اسلام به تمام ابعاد زن توجه کرده است، اسلام برای انسان‌ها مصالح دنیا و آخرت را با هم در نظر می‌گیرد.

آیت‌الله اعرافی افزود: زنان قهرمان و بزرگوار کشورمان در انقلاب اسلامی نشان دادند که زن هم مربی در خانه، هم نقش آفرین در جامعه و هم پایبند به ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه زنان در جامعه اظهار کرد: برخوردهای نا به جا و وضع محدودیت‌های جاهلانه و نیز آزادی‌های بی اصل و اساس هر دو توهین و ظلم در حق زنان است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در عرصه علمی یک مرجع برای پاسخگویی به افراد و در عرصه سیاسی نیز یک رهبر برجسته اسلامی در دفاع از جایگاه ولایت بود.

آیت‌الله اعرافی افزود: محدودیت‌های اسلام در زمینه حجاب بر مبنای مصلحت‌های کلی انسان برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت و مصلحت کلی و سلامت خانواده دیده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اندیشه‌های فکری در زمینه زن اظهار کرد: مترقی ترین اندیشه‌ها در زمینه زنان را اسلام دارد و دنیای امروز با وجود تمام پیشرفت‌ها نیازمند الگوی سبک زندگی متعالی است.

وی ادامه داد: زنان و دختران کشورمان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وارد یک عرصه جدید شدند.

آیت‌الله اعرافی افزود: فضای مجازی و وسوسه‌های گوناگون برای تخریب بنیان‌های عفاف و حجاب آمده است، این در حالی است که زنان ما پاسدار ارزش‌های اسلامی هستند و چند مورد ناچیز نمی‌تواند الگوی زنان باعفاف و حجاب عصر انقلاب اسلامی را تخریب کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا است. سرمایه 200 هزار شهید، 500 هزار جانباز و 50 هزار آزاده بسیار عظیم است و باید قدردان فداکاری‌های ایثارگران و خانواده‌های شهدا باشیم.

وی ادامه داد: اتصال نسل امروز ما با تجربه ایثار و شهادت یک اصل راهبردی است و اقشار مختلف مردم با شرکت در برنامه راهیان نور با میراث دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

آیت‌الله اعرافی افزود: باید در کشور 100 هزار مسجد آباد و همراه با امام جماعت با پشتکار داشته باشیم، اما اکنون با این عدد فاصله داریم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ویژگی‌های جامعه اسلامی اظهار کرد: در چنین جامعه‌ای نباید فقر و محرومیت داشته باشیم، به هر اندازه ای که در جامعه فقر و محرومیت باشد، از معیارهای اسلامی فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: شهر قم دومین شهر زیارتی کشور است و در ایام نوروز سال 96، حدود 12 میلیون نفر به این شهر آمدند، البته باید مدیران ملی توجه ویژه ای به شهر داشته باشند و مردم قم از زائرین به بهترین نحو پذیرایی کنند.

امام جمعه قم افزود: طی روزهای اخیر شاهد برگزاری جشن‌هایی در تهران و شهرهای دیگر با حضور مدیران بودیم، اسلام دین شادی است و باید نسخه شادی حلال را ترویج کنیم، اما حوزه و مراجع عظام تقلید در قبال حرمت شکنی و رواج ضد ارزش‌ها و زیرپاگذاشتن مقررات الهی در جشن‌ها حساس هستند و آن را محکوم می‌کنند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای سرگرمی‌ مردم اظهار کرد: مدیران و دستگاه‌های فرهنگی باید برای شادی‌های حلال و سرگرمی‌ها برای مردم برنامه ریزی کنند، ولی این برنامه ها نباید با حرمت‌شکنی‌ همراه باشد.

وی ادامه داد: توسعه روابط خارجی را مهم می‌دانیم، اما باید در برابر مواضع وزیر امور خارجه فرانسه ایستادگی کنیم، غربی‌ها در برجام امتحان بدی دادند و باید در برابر آن‌ها قاطع باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که دوره بزن و دررو تمام شده است و آن‌ها با سد استوار رهبر معظم انقلاب مواجه هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5raq.t1azq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما