دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۱
کد مطلب : 61400
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

برگزاری 120 کارگاه طرح نماد برای والدین دانش آموزان قمی

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: 120 کارگاه ویژه طرح نماد تاکنون در مدارس مختلف استان برای والدین دانش آموزان برگزار شده است.
برگزاری 120 کارگاه طرح نماد برای والدین دانش آموزان قمی
برگزاری 120 کارگاه طرح نماد برای والدین دانش آموزان قمی
به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ الاسلام عصر امروز در جلسه آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اجرای طرح نماد در استان قم اظهار کرد: دستگاه‌های متعددی درگیر اجرای این هستند، اهداف کلی طرح نماد، تامین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی از دانش آموزان با رویکرد مدرسه محوری است.

وی ادامه داد: پروژه نماد سال گذشته در 6 استان به صورت آزمایشی اجرا شد و نتایج خوبی کسب کرد، به همین دلیل قرار شد که امسال این پروژه در سراسر کشور اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در پروژه نماد مهارت‌های شناختی اجتماعی شامل مهارت‌های خودآگاهی، مدیریت خود و مهارت‌های مقابله ای در کارگاه‌ها توسط مدرسین کشوری به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

شیخ الاسلام، یکی از مراحل پروژه نماد را غربالگری دانست و تصریح کرد: امسال در زمینه ارائه آموزش و غربالگری در تعدادی از مدارس استان قم ورود کردیم، بخشی از نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مربوط به ارجاع است که اجرای آن نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: 120 کارگاه ویژه طرح نماد تاکنون در مدارس مختلف استان قم برای والدین دانش آموزان برگزار شده است، همچنین به دنبال برگزاری 640 کارگاه در این زمینه برای دانش آموزان استان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: رتبه دانش آموزان استان در کنکور سراسری از 11 به چهار رسید، همچنین دانش آموزان قمی در کنکور زبان رتبه نخست را به دست آوردند.

شیخ الاسلام با اشاره به امتحان نهایی دانش آموزان اظهار کرد: 25 درصد از نمره کنکور براساس معدل امتحان نهایی دانش آموزان است، دانش آموزان قمی در درس‌های امتحان نهایی نتایجی بالاتر از میانگین کشوری داشتند.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی علاوه بر اسکان زائرین در مدارس استان قم، در تعدادی از این مدارس پایگاه‌های مطالعاتی راه اندازی می‌شود و ساعت کار این پایگاه‌ها از 7 صبح تا ساعت 24 است تا دانش آموزان استان قم نتایج بهتری را در کنکور کسب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: تدابیر لازم را در خصوص چهارشنبه سوری اندیشیدیم تا مشکلی را در سطح مدارس استان قم شاهد نباشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به دنبال این باشیم که دو دانشگاه صاحب برند در استان قم داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawyni.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما