جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 61618
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم:

فعالیت 44 مركز توانبخشي برای خدمت رسانی به معلولان در قم

قم نيوز : معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم گفت: 44 مركز توانبخشي روزانه، شبانه و ويزيت در منزل وجود دارد كه در آنها خدماتي به معلولان ارائه مي‌شود.
فعالیت 44 مركز توانبخشي برای خدمت رسانی به معلولان در قم
فعالیت 44 مركز توانبخشي برای خدمت رسانی به معلولان در قم

معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم:
فعالیت 44 مركز توانبخشي برای خدمت رسانی به معلولان در قم
معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم گفت: 44 مركز توانبخشي روزانه، شبانه و ويزيت در منزل وجود دارد كه در آنها خدماتي به معلولان ارائه مي‌شود.

به گزارش قم نیوز محمدعلی مقدم‌خواه امروز با بیان اینکه 22 هزار نفر معلول در سطح استان زیر پوشش بهزیستی هستند اظهار کرد: این معلولان دارای معلولیت‌های جسمی حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی، سالمندان و بیماران اعصاب و روان هستند و در زمینه توانمندسازی معلولان به نوبه خود فعالیت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 44 مرکز توانبخشی روزانه، شبانه و ویزیت در منزل وجود دارد و بر اساس تداوم برنامه‌ها در نظر داریم مراکز شبانه‌روزی را محدود کرده و به صورت ثابت نگاه داریم.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه اولویت در این طرح‌ها بر این اساس است که معلول داخل منزل نگهداری شود گفت: کمک‌هایی از سوی کارشناسان توانبخشی، روانشناس، مشاور و مددکار ارائه می‌شود که متفاوت است تا معلول حتی الامکان به دلیل مسائل مالی و توانبخشی به مراکز شبانه‌روزی ارجاع داده نشود.

وی با اشاره به خدمات مختلف در حوزه توانبخشی گفت: 5 هزار و 500 نفر مستمری بگیر در بخش معلولیت‌‌ها هستند و افراد در نوبت هستند تا سهمیه‌ای اختصاص داده شود تا مستمری آنها برقرار شود.

مقدم‌خواه عنوان کرد: کمک‌های بلاعوض در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شود و در دانشگاه‌های دولتی به صورت کمک هزینه برای تشویق فرد برای ورود به دانشگاه است تا در سطح جامعه بتوانند بر اساس مدارک تحصیلی شغل و امکانات شغلی را کسب کنند و فرد از گوشه‌نشینی و خانه‌نشینی رهایی پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون استانی مناسب‌سازی گفت: این کمیسیون در سطح استانداری به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که در این زمینه قدم‌های رو به جلو در سطح معابر و مناسب‌سازی معابر انجام شده تا امکانات مناسبی برای معلولیت‌های مختلف ایجاد کند و بتوانند در سطح جامعه تردد داشته باشند و فرد معلول بدون کمترین وابستگی بتواند کارهای خود را انجام دهد.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: تیمی متخصص از کارشناسان مددکاری به منازل افراد مراجعه کرده و داروهای فرد داخل منزل را بررسی می‌کنند و کمک‌های موردی را در اسرع وقت به خانواده‌ها ارائه می‌دهند و کمک هزینه‌هایی در زمینه روانپزشکی و دارو درمانی ارائه می‌شود تا بازتوانی افراد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw0b0.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما