سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 6165

آرامستان‌های قم ساماندهی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: ساماندهی آرامستان‌های داخل شهر قم به زودی انجام خواهد گرفت.
آرامستان‌های قم ساماندهی می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور در جلسه بررسی وضعیت آرامستان‌های قم اظهار داشت: دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر آثار و تبعات زیان‌بار و منفی به دنبال دارد که این معضلات باید به خوبی برای همگان تبیین شود.

وی با اشاره به درخواست‌های مکرر همشهریان به ویژه مجاوران بقاع متبرکه امامزاده‌ها مبنی بر عدم دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر خاطرنشان کرد: از این پس دفن اموات در قبرستان امامزاده ابراهیم(ع) ممنوع خواهد بود و این مسئله باید با جدیت از سوی مسوولان امر پیگیری شود.

استاندار قم همچنین با اختصاص قطعه‌ای در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برای دفن پدران و مادران شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد موافقت کرد و گفت: قبور شهدا و بزرگان در گلزار شیخان نیز بر اساس طرح مشخص ساماندهی خواهد شد و دفن اموات در این مکان نیز ممنوع است.

وی در ادامه افزود: کسانی که سندهای قبور پیش فروش شده در آرامستان‌های داخل شهر را در اختیار دارند، قبور معوض در آرامستان بهشت معصومه به رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت که با توجه به امکانات و زیرساخت‌های فراهم آمده در این آرامستان، دفن اموات در بهشت معصومه بسیار مناسب خواهد بود.

موسی‌پور تصریح کرد: مسوولان امر باید هرچه سریع‌تر نسبت به مکان‌یابی و ایجاد آرامستان‌های جدید در پیرامون شهر مقدس قم اقدام کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.memfuqevisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما