قم نيوز : قم نیوز: استاندارقم در پیامی از روز 16 آذر به عنوان نماد و سند استكبار ستیزی، استقلال خواهی، عدالت جویی و آزادی طلبی مردم مسلمان ایران تجلیل كرد.
16 آذر تداعی كننده استكبار ستیزی و استقلال خواهی مردم ایران است
به گزارش قم نیوز، در پیام حجت الاسلام محمدحسین موسی پور آمده است:

۱۶آذر، سالروز شهادت جمعی از دانشجویان مبارز و انقلابی است كه نام و یاد جاودان آنان همواره به عنوان نماد و سند استكبارستیزی، استقلال خواهی، عدالت جویی و آزادی طلبی مردم مسلمان و مكتبی ایران اسلامی در اذهان تداعی می كند.

این روز بزرگ سر آغاز پیوند سرنوشت ساز جامعه دانشگاهی كشور، با مبارزات ضد استعماری و ضد استكباری ملت ایران و تبلور نقش ماندگار و حضور مؤثر قشر دانشجو و بدنه علمی كشور در شكل گیری و تداوم حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی است كه در فضای خفقان و استبداد و سر سپردگی رژیم طاغوت و با تكیه بر ارزش های دینی و باور های اسلامی دانشجویان مسلمان و عدالت خواه به منصه ظهور رسید.

در پیام استاندار قم یادآوری شده است: این دانشجویان با تاسی از تعالیم حیات بخش اسلام و با روحیه جهاد و شهادت طلبی برگرفته از مكتب عاشورا در برابر ظلم و ستم زورگویان و چپاول گران، ایستادگی كرده و پایه گذار جنبشی تاثیرگذار و عالمانه شدند.

در ادامه پیام استاندار قم تصریح شده است: این واقعه سرنوشت ساز در حیات انقلاب اسلامی آن چنان روشنگرانه بود كه گذر زمان، نه تنها گرد فراموشی بر آن ننشاند، بلكه در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه ولایت مدار و متعهد دانشگاهی این مرز و بوم، با تمسك به روحیه حقیقت جویی، بیدارگری و مسلح شدن به سلاح علم وبصیرت، تمام همت و تلاش خود را در راه تحقق جهاد علمی و عملی و سرافرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بكار بستند.

دراین پیام اضافه شده است: به رغم توطئه های دشمنان و بدخواهان نظام خونی تازه در رگ های دانشگاهیان و ملت شریف ایران جریان دارد و هر روز اخبار امیدواركننده و خوشحال كننده ای از موفقیت ها و دستاوردهای ارزشمند دانشمندان جوان كشورمان در عرصه های مختلف و دستیابی به قلل رفیع علم و دانش را می شنویم.

در این پیام استاندار قم تاكید كرده است:
تقارن سالروز ۱۶ آذر امسال با ایام ماه محرم الحرام، متبادر كننده این واقعیت است كه قشر فرهیخته و دانشجوی كشور بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ عاشورایی تمسك جسته و در پایبندی به نظام و طی طریق آزادی و آزادگی و مبارزه با استكبار جهانی، استوارتر از هر زمان دیگری ایستاده و به عنوان عضوی جداناپذیر از پیكره ملت شریف ایران، همچون گذشته با پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، دفاع از كیان انقلاب اسلامی و تلاش برای كارآمدی و عزت و اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را وظیفه مهم خود فرض كرده و برای تحقق آن از هیچ تلاش و كوششی فروگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.5arct1apvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما