شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 62060
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي:

امام علي(ع) بر شكل‌گيري امت اسلامي با استقلال در همه عرصه‌ها تاکید داشتند

قم نيوز : رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي گفت: امام علي(ع) معتقد هستند كه شكل‌گيري امت واحده اسلامي بدون استقلال در همه عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و... امكان‌پذير نيست.
امام علي(ع) بر شكل‌گيري امت اسلامي با استقلال در همه عرصه‌ها تاکید داشتند
امام علي(ع) بر شكل‌گيري امت اسلامي با استقلال در همه عرصه‌ها تاکید داشتند
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری امروز ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی(ع) اظهار کرد: پیشوای نخست شیعیان در شکل‌گیری امت واحده اسلامی اهتمام داشتند. خطابه‌های آتشین و ارزشمند ایشان در نهج‌البلاغه ذکر شده که در شکل‌گیری امت واحده نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) معتقد هستند که شکل‌گیری امت اسلامی بدون استقلال در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... امکان‌پذیر نیست.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه امت اسلامی از نظر محتوا مستقل است زیرا کتاب و سنت در اختیار دارد گفت: اگر چنانچه جامعه اسلامی بخواهد به بیگانگان وابستگی داشته باشد این امر خللی در روند تحقق امت واحده ایجاد می‌کند سایر ائمه معصومان(ع) نیز به این ترتیب بودند ولی امام علی(ع) همانگونه که در نهج البلاغه ذکر شده تأکید بر استقلال همه جانبه جامعه اسلامی دارند.

وی عنوان کرد: بر اساس فرمایشات امام علی(ع) آحاد جامعه اسلامی باید در ساختن تمدن اسلامی نقش داشته باشند. ایشان به دنبال این  بودند که تمدن اسلامی به معنای واقعی در جامعه محقق شود.

مختاری یادآور شد: امروز رهبری از تمدن اسلامی یاد می‌کنند یعنی به یک معنا بازشکوفایی تمدن اسلامی و پیشرفت همه جانبه را در نظر دارند که انسان را در بعد مادی و معنوی ارتقا می‌دهد.

وی با بیان اینکه راهکارهای امام علی(ع) در راستای امت واحده اسلامی در قالب نامه‌ به والیان ذکر شده است گفت: این امام بزرگوار سخن از امت واحده دارند و در راستای تحقق تمدن اسلامی تلاش می‌کنند و این معنا با وابستگی به بیگانگان امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzz09.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما