پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 62263
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد

برگزاري سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن از 30 فروردین

45 میلیون زائر در تعطیلات در بقاع امامزادگان حضور پیدا کردند
قم نيوز : رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه از برگزاري سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن از 30 فروردين امسال خبر داد.
برگزاري سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن از 30 فروردین/45 میلیون زائر در تعطیلات در بقاع امامزادگان حضور پیدا کردند
برگزاري سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن از 30 فروردین/45 میلیون زائر در تعطیلات در بقاع امامزادگان حضور پیدا کردند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به برگزاری سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت امسال اظهار کرد: 83 کشور اعلام آمادگی کردند تا در این برنامه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پنج مسابقه بین‌المللی برگزار می‌کنیم که بین کشورهای اسلامی بی‌نظیر است و داوران بین‌المللی بر این امر اعتراف دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به انواع مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: مسابقات بین‌المللی طلاب برای دومین سال برگزار می‌شود که تاکنون 44 کشور برای حضور اعلام آمادگی کردند؛ مسابقات دانشجویان، بزرگسالان در رشته حفظ و قرائت، بانوان در رشته حفظ و روشندلان و نابینایان از دیگر انواع رقابت‌ها است و بیش از 300 نفر میهمان برای این مسابقات دعوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در مسابقات طلاب علاوه بر رشته حفظ و قرائت، تفسیر و خطابه‌های قرآنی اضافه شده و موضوعات همایش‌ پژوهشی به سراسر دنیا اعلام شده که هزار و 115 مقاله در قالب 130 مقاله خارجی و 985 مقاله داخلی به دبیرخانه ارسال شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: همایش پژوهش‌های قرآنی از 28 تا 30 فروردین امسال با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی در قم برگزار می‌شود که دارای موضوعاتی مانند استکبارستیزی در قرآن، استکبارستیزی در سیره اهل بیت(ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت حافظ قرآن گفت: در سازمان اوقاف تعهدی ایجاد کردیم و بر اساس آن در طول 6 سال، 2 میلیون و 175 هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر در آزمون کتبی و شفاهی مسابقات حضور پیدا کردند که حرکت خوبی برای فرهنگ‌سازی حفظ و انس با قرآن است.

وی با بیان اینکه 10 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در بقاع امامزادگان راه‌اندازی شده است گفت: 200 نفر در حال حفظ شبانه‌روزی قرآن هستند و به مدت یک سال موفق به حفظ قرآن می‌شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: 23 استان در زمینه استفاده از فضای مجازی فعال هستند و اکنون بیش از 46 هزار نفر در فضای مجازی برای حفظ قرآن مشغول هستند.

وی عنوان کرد: 11 هزار مربی قرآن در زمینه حفظ، قرائت و روخوانی در سراسر کشور تربیت شدند و فعالیت‌های خوبی در نظام اسلامی و سازمان اوقاف را شروع کردند. پیش از انقلاب سابقه نداشت که حاکمیت نسبت به قرآن چنین عملکردی داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری برنامه آرامش بهاری در جوار بقاع امامزادگان در تعطیلات نوروزی گفت: بیش از 3 هزار و 500 نفر مبلغ به سراسر کشور اعزام شدند تا به اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی بپردازند که بیش از 2 هزار و 700 بقعه در سراسر کشور را دربرمی‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 45 میلیون زائر در تعطیلات در بقاع امامزادگان حضور پیدا کردند که از برکات اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipraq.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما