شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 62326
منبع : خبرگزاری فارس
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خبر داد

افزایش زمان حضور معاونین تهذیب در مدارس علمیه

قم نيوز : معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: میزان ساعت حضور معاونین تهذیب در مدارس علمیه قبلا ۳ ساعت بود و اکنون به ۷ ساعت افزایش یافته که بسیار مناسب تر از قبل است و اگر بخواهیم بهتر از این هم کار کنیم مسلما به بودجه و امکانات بیشتری نیاز داریم.
افزایش زمان حضور معاونین تهذیب در مدارس علمیه
افزایش زمان حضور معاونین تهذیب در مدارس علمیه
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در دیدار مسؤولان این معاونت با آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم توجه جدی به مباحث اخلاقی و تهذیبی در حوزه اظهار کرد: جایگاه تهذیب کمی کمرنگ شده است، آیت الله تحریری از رهبری معظم انقلاب نقل می‌کرد که ایشان گفته‌اند بحث تهذیب و تربیت کمرنگ شده است و باید تقویت شود.

وی افزود: بعد از انقلاب در ارتباط با مباحث علمی، فعالیت‌های گسترده ای در بین طلاب صورت گرفت اما بحث تهذیب و تربیت به آن شکل پیشرفت نداشته است و فعالیت‌هایی صورت گرفته اما فاصله زیادی تا آنچه که باید وجود دارد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت تهذیب گفت: در بحث جامع تربیتی دوستان ما به تک تک مدارس کل کشور رفتند و طرح را تبیین کردند و تصویب شده است که معاونین تهذیب باید از اساتید باشند که این بسیار عالی بود.

ملکی خاطرنشان کرد: میزان ساعت حضور معاونین تهذیب قبلا 3 ساعت بود و الان به 7 ساعت افزایش یافته که بسیار مناسب تر از قبل است و اگر بخواهیم بهتر از این هم کار کنیم مسلما به بودجه و امکانات بیشتری نیاز داریم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در برنامه ریزی و ساختار جدید تهذیبی باید شاهد تغییر نگاه تربیتی در مدارس علمیه در بحث تهذیب باشیم، اظهار کرد: مدیر مدارس علمیه نقش اصلی در بحث تهذیب و اجرای مسائل تربیتی دارد و توجه و اجرای همین مسئله، قطعا ارتقاء سطح تربیتی را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqpaq.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما