پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 62584
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد

انحراف برخي از خواص در دوران امام كاظم(ع)

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: در زمان امام كاظم(ع) شاهد انحراف برخي از خواص هستيم كه به عنوان اصحاب و ياران امام و مورد اعتماد امام و شيعيان بودند ولي پس از شهادت امام كاظم(ع) شروع به توطئه‌چيني كردند و جريان انحرافي را شكل دادند.
انحراف برخي از خواص در دوران امام كاظم(ع)
انحراف برخي از خواص در دوران امام كاظم(ع)
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز  ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: دوران امامت موسی بن جعفر(ع) 35 سال است که حضرت در این دوران تشیع و جریان شیعه را هدایت و رهبری کردند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر قول صحیح، حضرت در دوران مختلف در زندان‌ بودند و آخرین دوره که منجر به شهادت حضرت شد، دوره چهار ساله است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان شیعه در دوران امام صادق(ع) و امام باقر(ع) قوام و شاکله علمی و فکری خود را پیدا کرده بود و امام موسی کاظم(ع) آن را در دوره امامت خود حفظ و به تثبیت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: دوران امامت امام کاظم(ع) مصادف با دوران حکومت چهار خلیفه عباسی است که یکی از سخت‌ترین دوران تاریخی که بر شیعیان سپری شده به شمار می رود.

سلطانی ادامه داد: خلفا امامان شیعه را به عنوان رقیب و جریانی که می‌تواند سلسله عباسی را منقرض کند و مانع فعالیت آنها شود مشاهده می‌‌کردند و با اقدامات پیچیده به جنگ تشیع آمدند.

وی با بیان اینکه دشمنان اهل بیت(ع) پس از تثبیت و شکل‌گیری شاکله فکری و اعتقادی تشیع درصدد فرقه‌سازی بودند گفت: شیعیان از طرفی با سرکوبی شدید مواجه بودند که جریان شیعی را در حالت تقیه قرار می‌داد و از طرفی مواجهه علمی و فرقه‌سازی و تفرقه در بین شیعیان وجود داشت.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در زمان امام کاظم(ع) شاهد انحراف برخی از خواص هستیم که به عنوان اصحاب و یاران امام و مورد اعتماد بودند ولی پس از شهادت امام کاظم(ع) شروع به توطئه‌چینی کردند و جریان انحرافی را شکل دادند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdceen8p.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما