سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 62767
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم:

دانشگاه‌ها تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه را مطالبه کنند

قم نيوز : رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان باید به دنبال مطالبه‌گری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی باشند.
دانشگاه‌ها تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه را مطالبه کنند
دانشگاه‌ها تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه را مطالبه کنند
به گزارش قم نیوز دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: رهبری چندین سال است که تاکید ویژه‌ای بر اقتصاد مقاومتی دارند و این اقتصاد را تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور می‌دانند.

رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی الگویی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی الگویی است که باید وابسته به نیروهای جوان و نخبه و بهره‌گیر از ظرفیت‌های داخلی کشور باشد.
ملایی مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد مقاومتی را مردم خواند و افزود: اقتصاد مقاومتی جنبه علمی ویژه‌ای نیز دارد که باید در حوزه دانش‌بنیان بتوان گام‌های اثرگذاری در این بخش برداشت.
وی بر نقش دانشگاه‌ها در تبیین جنبه علمی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین نقشی که در این حوزه می‌توان تعریف کرد مطالبه‌گری است که باید در این راستا حرکت ویژه داشته باشند.
رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان باید به دنبال مطالبه‌گری باشند، خاطرنشان کرد: دانشجوی ما باید متعهد باشد و عملکرد دستگاه‌های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی را مطالبه کند.
ملایی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش اساسی در فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی دارند، گفت: در حوزه استفاده از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها باید به دنبال فرهنگ‌سازی و افزایش باور به توانمندی‌های داخلی باشیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان در تولید و توزیع محتوای فرهنگی نقش دارند، تصریح کرد: این قشر در بین مدیران و نخبگان جامعه می‌توانند بسیار موثر باشند و به نوعی هویت‌سازی در حوزه کالای ایرانی ایجاد کنند.
رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم شناسایی موانع حمایت از کالای ایرانی را ضروری خواند و افزود: دانشجو و استاد دانشگاه ها باید به دنبال ایجاد هیات‌های اندیشه‌ورز در راستای تقویت کالای ایرانی باشند.
ملایی با بیان اینکه کالای ایرانی صرفا محصولی خاص نیست، اضافه کرد: خدمات دانش‌بنیان و مهارت‌افزایی و جلوگیری از خام‌فروشی جزو وظایف دیگری است که می‌توان در این بخش برای جامعه دانشگاهی تعریف کرد.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت قشر دانشجو در امور کشور، اذعان کرد: باید باورهای غلط در جامعه دانشگاهی اصلاح شده و اعتماد به نفس دانشجو تقویت شود و به طور کلی اعتماد حاکمیت به دانشجویان نیز افزایش یابد.
رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی برای معرفی توانمندی‌های دانشجویی را ضروری خواند و افزود: باید در سایه این نمایشگاه‌های دستیابی به تکنولوژی های برتر را دنبال کنیم.
ملایی تعریف و اصلاح رشته‌ها متناسب با ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از راهکارها در این زمینه دانست و گفت: تجلیل و قدرشناسی نخبگان جامعه نیز اثرگذاری ویژه در تقویت فعالیت‌ آنان در جامعه خواهد داشت.
 انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqqn-.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما