سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 62770
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قم مطرح کرد

لزوم نگاه بومی به استان‌ها در قانون نظام مهندسی

قم نيوز : رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: نگاه بومی به استان‌ها و اختیار دادن به استان‌ها از جمله موارد مهم و ضروری در قانون نظام مهندسی است زیرا استان‌ها در حوزه‌ای موفق هستند که توانستند بومی تصمیم بگیرند.
لزوم نگاه بومی به استان‌ها در قانون نظام مهندسی
لزوم نگاه بومی به استان‌ها در قانون نظام مهندسی
به گزارش قم نیوز امین مقومی امروز با اشاره به اصلاح قانون نظام مهندسی و آیین‌نامه کنترل ساختمان اظهار کرد: نباید در اصلاح نگاه به پایتخت وجود داشته باشد زیرا در اجرا نیز زمانی که مشاهده می‌کنند در پایتخت امکان اجرا ندارد پایتخت را کنار می‌گذارند و شهرستان‌ها و استان‌ها گرفتار قانونی می‌شوند که برای مکانی دیگر نوشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه بومی به استان‌ها و اختیار دادن به آنها از جمله موارد مهم است زیرا استان‌ها در حوزه‌ای موفق هستند که توانستند بومی تصمیم بگیرند. اگر یک استان در حوزه مصالح استاندارد موفق است زیرا در آن بخش توانسته با اداره استاندارد و شورای فنی تعامل خوبی برقرار کند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی در تمام کارگروه‌های تخصصی استان عضو است گفت: حتی در ستاد بازآفرینی شهری اسمی از نظام مهندسی نبود ولی با تعامل با استانداری توانستیم به عنوان عضو در جلسات حضور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت ظرفیت‌ها در قم به  اندازه‌ای است که می‌توان حتی به پایتخت خدمات داد ولی متأسفانه نقص قوانین و برخی مصوبات در سال‌های گذشته سبب شده مشاوران غیر بومی در پروژه‌های مختلف ورود پیدا کنند که آسیب‌هایی را به همراه دارد.

مقومی عنوان کرد: به عنوان مثال کسی که از شهری دیگر برای طراحی می‌آید ممکن است مصالح بومی آن مجموعه را در طراحی در نظر بگیرد بنابراین به صنعت بومی استان لطمه می‌زند.

وی یادآور شد: توانمندی‌ها در قم کفایت می‌کند ولی انتقال تجربه بین مجموعه‌های توانمندی که در حوزه تخصصی کار می‌کنند از جمله نیازهای موجود است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcbgzb0.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما