شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 62952
منبع : خبرگزاری فارس
ظهر امروز صورت گرفت

تجلیل از صاحبان مقالات برتر همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل

قم نيوز : با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه از صاحبان مقالات برتر همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل تجلیل به عمل آمد.
تجلیل از صاحبان مقالات برتر همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل
تجلیل از صاحبان مقالات برتر همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل
به گزارش قم نيوز همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل ظهر امروز با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عرب خراسانی در ابتدای مراسم با اشاره به ویژگی‌های همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین المللی اظهار کرد: این همایش بستری برای تصمیم سازی درست در عرصه‌های دینی از سوی حوزه و جامعه المصطفی است.

رئیس موسسه زبان و فرهنگ شناسی افزود: شناخت جریان فرهنگی برای به دست آوردن استراتژی مناسب برای هر کشوری است، ما قبل از فعالیت در هر منطقه ای، باید آن منطقه را بشناسیم تا بتوانیم که تعامل فعال داشته باشیم، اگر آن منطقه را نشناسیم، یا اشتباه حرکت می‌کنیم یا آنکه آسیب می‌زنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبری در ادامه همایش با اشاره به هویت اصیل اسلامی اظهار کرد: ایران اسلامی نماینده این هویت است و جامعه المصطفی می‌تواند هویت اصیل اسلامی را به جهانیان معرفی کند، قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) از جمله اصول ثابتی است که در هویت اصیل اسلامی وجود دارد، این جریان با استفاده از اصول ثابت اسلامی و در قالب اجتهاد پویا برای دنیای امروز راهکار می‌دهد.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی افزود: یکی از جریان‌هایی که در جهان اسلام وجود دارد و با آن درگیر هستیم، جریان هویت مجازی است. افراد در این جریان، زندگی سایبری و ثانوی را تجربه می‌کنند و هر گروهی در فضای مجازی یک هویت خاصی را دارد.

محمد قربان پور دبیر علمی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل در بخش پایانی این همایش، سطح علمی همایش را بالا دانست و تصریح کرد: نویسندگان 110 مقاله همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل دارای مدرک دکترا یا دانشجوی دکترا بودند، 150 مقاله همایش به زبان فارسی، 17 مقاله به زبان انگلیسی و 11 مقاله به زبان انگلیسی به نگارش درآمد.

در بخش پایانی همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین المللی با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایایی از صاحبان مقالات برتر همایش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxn09.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما