شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 62955
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس موسسه زبان و فرهنگ شناسی مطرح کرد

تصمیم سازی در عرصه‌های دینی از سوی حوزه و جامعه المصطفی

قم نيوز : رئیس موسسه زبان و فرهنگ شناسی با اشاره به ویژگی‌های همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین المللی اظهار کرد: این همایش بستری برای تصمیم سازی درست در عرصه‌های دینی از سوی حوزه و جامعه المصطفی است.
تصمیم سازی در عرصه‌های دینی از سوی حوزه و جامعه المصطفی
تصمیم سازی در عرصه‌های دینی از سوی حوزه و جامعه المصطفی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین علی عرب خراسانی ظهر امروز در همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل در مجتمع عالی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت وضعیت شناسی فرهنگی اظهار کرد: در دنیای امروز وضعیت فرهنگی دارای سه خصوصیت بارز از جمله اشتراک گذاری فرهنگ‌ها است، به عنوان مثال غالبا در همه دنیا، افراد یک جور پوشش دارند و حتی جنس لباسشان شبیه هم است.

وی ادامه داد: وضعیت قوانین، زندگی، تحصیل، خانه سازی، تغذیه و صنعت در دنیا تقریبا مشترک شده است، این اشتراک گذاری در جهان در زمینه فرهنگ، علم، تمدن و اخلاق و بی اخلاقی به وضوح دیده می‌شود.

رئیس موسسه زبان و فرهنگ شناسی افزود: بسترهای انتقال فرهنگ‌ها در دنیای کنونی زیاد است و امکان ارتباط فیزیکی و مجازی با افراد در کشورهای متخلف به سادگی وجود دارد، همچنین اثرپذیری در دنیای کنونی به دلیل گسترش ارتباطات زیاد است، چون تعصبات قومی و قبیله ای کمتر دیده می‌شود.

عرب خراسانی با اشاره به منابع تمدن ساز دینی اظهار کرد: در کنار موج‌های مثبت یا منفی فرهنگی، منابع تمدن سازی دینی داریم که عقل و فطرت از جمله این منابع است، در چنین وضعیتی استراتژی که داریم، دارای اهمیت زیادی است.

وی ادامه داد: دنیای امروز به سمت اجتماع واحد بزرگ پیش می‌رود و سرعت تغییر نیز افزایش پیدا کرده است که در چنین وضعیتی چندین انتخاب در پیش روی خود داریم، یا می‌توانیم ساکت یا منفعل باشیم، یا اینکه مسائل مختلف را فیلتر کنیم، ولی بهترین حالت این است که فعال و در عرصه بین المللی حالت تهاجمی داشته باشیم.

رئیس موسسه زبان و فرهنگ شناسی افزود: شناخت جریان فرهنگی برای به دست آوردن استراتژی مناسب برای هر کشوری است، ما قبل از فعالیت در هر منطقه ای، باید آن منطقه را بشناسیم تا بتوانیم که تعامل فعال داشته باشیم، اگر آن منطقه را نشناسیم، یا اشتباه حرکت می‌کنیم یا آنکه آسیب می‌زنیم.

عرب خراسانی با اشاره به ویژگی‌های همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین المللی اظهار کرد: این همایش بستری برای تصمیم سازی درست در عرصه‌های دینی از سوی حوزه و جامعه المصطفی است.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcgny93.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما