سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 6315
امین جعفری خبر داد:

برگزاری کلاس‌های ششم ابتدایی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: استان قم آمادگی کاملی برای برگزاری پایه ششم ابتدایی داشته و امکانات لازم تا مهرماه سال جاری فراهم خواهند شد.
برگزاری کلاس‌های ششم ابتدایی
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین جعفری در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی استان قم که پیش از ظهر امروز در سینما تربیت قم برگزار شد با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: هیئت‌های دانش آموزی در استان قم بسیار فعال بوده و بسیاری از کارها توسط خود دانش آموزان انجام می‌گیرد.

وی افزود: مسوولان آموزشی و فرهنگی باید قدر این مسئله را بدانند زیرا برداشتن حتی یک گام برای نزدیک ساختن دانش آموزان به مکتب اهل بیت در نزد خداوند دارای اجر عظیمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به گزارش‌های رسیده از مدارس گفت: استان قم آمادگی کاملی برای برپایی کلاس‌های پایه ششم ابتدایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستور تشکیل پایه ششم ابتدایی از سوی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده و مقدمات آن نیز در حال فراهم شدن است ضمن اینکه جلسه‌ای با حضور وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها برگزار و همه جوانب بررسی شده است.

امین جعفری با بیان اینکه استان قم برای برپایی کلاس‌های پایه ششم به هزار و ۱۵۰ نفر معلم نیازمند است، عنوان داشت: وزارت آموزش و پرورش اعتقاد دارد که معلمان پایه اول راهنمایی می‌توانند به پایه ششم ابتدایی بیایند بنابراین اداره کل آموزش و پروش استان قم نیز طی بخشنامه‌ای از تمام کسانی که مایل به همکاری هستند دعوت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: تابه‌حال حدود ۲۰۰ نفر داوطلب این کار شده‌اند که بیشتر آنها مایل به همکاری در حوزه اجرایی هستند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای این افراد خبر داد و افزود: استفاده از نیروهای نهضت سوادآموزی و نیز معرفی ۱۰۰ نفر از معلمان استان‌های دیگر توسط وزارت آموزش و پرورش به قم از دیگر راهکارهای در نظر گرفته شده برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز است.

امین جعفری بیان داشت: از مدارس استان قم خواسته‌ایم معلمان دارای ۳۰ سال خدمت خود را نیز در صورت امکان برای همکاری حفظ کنند اما در عین حال هنوز با کمبود ۳۵۰ نفر معلم مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تامین سخت افزارهای مورد نیاز مدارس گفت: بیش از ۵ هزار میز و نیمکت نیز خریداری شده و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد بنابراین امیدواریم سال جدید را بدون تنش و همراه با آرامش آغاز کرده و شاهد برگزاری نخستین دوره پایه ششم ابتدایی در قم باشیم.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس ابتدایی می‌توانند از همکاران خود در پایه راهنمایی نیز بخواهند که حداقل در کارهای اجرایی مدارس ابتدایی وارد شده و زمینه را برای برگزاری هرچه بهتر پایه ششم ابتدایی فراهم سازند.

انتهای پیام/‌۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.q93rak9wnpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما