سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 6318
طی مراسمی انجام شد؛

معرفی برگزیدگان دهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی

قم نيوز : قم نیوز: دهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان دختر بسیجی با معرفی برگزیدگان در قم به کار خود پایان داد.
معرفی برگزیدگان دهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی
به گزارش قم نیوز، مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی با همت بسیج دانش‌آموزی هر سال در سطح مدارس کشور برگزار می‌شود.

دهمین دوره این مسابقات نیز از مهر ماه سال جاری در مدارس کار خود را آغاز کرد و حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند.

مرحله کشوری این مسابقات در قم برگزار می‌شود و به همین منظور دانش‌آموزان دختر برگزیده تمام استان‌های کشور از سوم اردیبهشت‌ماه در اردوگاه ولایت سپاه علی بن ابی‌طالب گرد هم آمده‌اند.

اختتامیه مسابقات دختران ظهر امروز در فرهنگسرای جوان قم با حضور آیت‌الله کعبی و مسوول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان برگزار شد.

در این مراسم از دانش‌آموزان برگزیده در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن و عترت در دو مقطع راهنمایی و دبیرستان تقدیر شد.

در مقطع راهنمایی در رشته قرائت زینب صفارزاده از قم، در رشته درک مفاهیم قرآن مائده آقامیرزایی از استان فارس، در رشته عترت فریما معروف‌پور از کهگیلویه و بویراحمد و در رشته حفظ رضوانه باقری از تهران به عنوان رتبه نخست مسابقات شناخته شدند.

در مقطع دبیرستان نیز در رشته حفظ فاطمه سادات غفاری از قم، در رشته درک مفاهیم محدثه یوسفی‌نیا از گیلان، در رشته قرائت زهره خداپرست از تهران و در رشته عترت فاطمه حسینی از قم به عنوان رتبه نخست مورد تقدیر قرار گرفتند.

عباس کعبی در این مراسم ضمن اشاره به جایگاه بسیج، این تشکل انقلابی را برگرفته از مفاهیم قرآنی دانست و به جنبه‌های مختلفی که در ذیل این عنوان می‌تواند در آن فعالیت صورت بگیرد، اشاره کرد.

وی مقوله دفاع و نظامیگری را یکی از عرصه‌های فعالیت بسیج دانست و با اشاره به عرصه‌های دیگر مانند سازندگی، گسترش معارف دینی و امر به معروف و نهی از منکر که بسیج باید در آن ایفای نقش کند، شاهد مثالی از اهمیت ایجاد یک عزم همگانی هر یک از این عرصه‌ها در قرآن ذکر کرد.

همچنین در این مراسم مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان طی سخنانی به ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآن و عترت پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.vemfuqetosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

بسیجی قرآنی
سلام .قمی ها خیلی مهمون نواز هستند خیلی بهمون خوبی کردن تو این سه روز .اما رتبه نیاوردم .

یاعلی