جمعه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 63259
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم مطرح کرد

مصرف 25 درصد برق استان قم توسط بخش صنعت

قم نيوز : مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: هم اکنون 36 درصد مصرف استان در بخش خانگی است، بخش صنعت قم با وجود این که حجم کمی دارد، اما 25 درصد از مصرف برق استان را به خودش اختصاص داده است.
مصرف 25 درصد برق استان قم توسط بخش صنعت
مصرف 25 درصد برق استان قم توسط بخش صنعت
به گزارش قم نیوز مهدی آهنین پنجه امروز با اشاره به احتمال قطعی برق در استان قم در فصل تابستان اظهار کرد: این مساله بستگی به مدیریت مصرف مردم دارد و مردم باید برای صرفه جویی در مصرف برق تلاش کنند.

وی ادامه داد: امسال عزم خودمان را جزم کردیم تا بیشتر از گذشته از بخش‌های کشاورزی و صنعت در زمینه مدیریت مصرف کمک بگیریم، امسال مشاوری در این زمینه گرفتیم تا بتوانیم عملکرد بهتری را نسبت به گذشته داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: بیشترین مصرف برق در فصل تابستان در استان بین ساعت‌های 13 تا 15 است، اگر بخش‌های کشاورزی و صنعت استان قم در زمینه مدیریت مصرف در این ساعت‌ها با شرکت توزیع برق استان همکاری کنند، در قم خاموشی نخواهیم داشت.

آهنین پنجه با اشاره به وضعیت مصرف برق در استان قم اظهار کرد: هم اکنون 36 درصد مصرف استان در بخش خانگی است، بخش صنعت قم با وجود این که حجم کمی دارد، اما 25 درصد از مصرف برق استان را به خودش اختصاص داده است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل کاهش بارش باران در کشور حدود پنج هزار مگاوات برق کمتر از سال گذشته در نیروگاه‌های برقابی کشور برق تولید می‌شود، این میزان کاهش تولید برق معادل 10 درصد برق موردنیاز مردم کشور است، به همین دلیل اگر مردم قم در زمینه مصرف برق مشارکت نکنند، برای تامین برق موردنیاز مردم استان در فصل تابستان مشکل خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم خاطرنشان کرد: با مدیریت مصرف برق در استان قم به دنبال کاهش مصرف بخش صنعت استان در ساعت‌های پیک مصرف هستیم، بیشترین مشکلات را در زمینه بالا رفتن پیک مصرف برق در ماه‌های تیر و مرداد داریم، براساس پیش بینی در 25 روز از این دو ماه پیک مصرف برق استان بیش از حد تعیین شده خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceow8p.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما