شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 63271
منبع : خبرگزاری فارس
مدير كل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

حمايت ويژه از ورزشكاران قم براي كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي و المپيك

قم نيوز : مدير كل ورزش و جوانان استان قم از حمايت ويژه از ورزشكاران رشته‌هاي مختلف براي كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي و المپيك خبر داد.
حمايت ويژه از ورزشكاران قم براي كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي و المپيك
حمايت ويژه از ورزشكاران قم براي كسب سهميه بازي‌هاي آسيايي و المپيك
به گزارش قم نیوز حسن عابدی اظهار کرد: قم نخستین اداره کل ورزش و جوانان استان قم کشور است که از سال 1395 ستاد حمایت از ورزشکاران بازی‌های آسیایی و المپیک را تشکیل داده و برای نخستین‌بار بیش از 200 میلیارد ریال از ورزشکاران حمایت مستقیم داشته است.

وی ادامه داد: ما در سال 1396 از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در راستای اجرای برنامه‌‌های خرد و کلان توسعه پایدار ورزش در روستاها و بخش‌های استان قم، شاهد تجهیز و راه‌اندازی تعداد 20 خانه ورزش روستایی در روستاهای مختلف بودیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم ابراز کرد: در طول سال شاهد زحمات و تلاش‌های بسیاری از سوی واحدهای مختلف اداره کل در راستای پیشبرد اهداف مختلف شاهد هستیم و نتیجه این است که در وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه و خوبی به این فعالیت‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: واحد روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم به واسطه فعالیت‌های خوب خود در سال‌های 1394 و 1395 در بین ادارات کل ورزش و جوانان کشور به عنوان روابط عمومی برتر انتخاب و مفتخر به دریافت لوح تقدیر از وزیر ورزش و جوانان شده است و یقینا این مهم بر اساس ارزیابی عملکرد سال 1396 نیز قابل دست‌یابی و تکرار است.

عابدی عنوان کرد: ما در سال جاری مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و به همین منظور در ستاد ویژه بازی‌های آسیایی و المپیک به پشتیبانی جدی از ورزشکاران دارای شانس اعزام به این بازی‌ها خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: حمایت از ورزشکاران دارای شانس اعزام به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی در واقع فرصت‌سازی برای رسیدن به هدف مهمتر یعنی کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 و برای نخستین‌بار قم را در این رویداد مهم صاحب نماینده کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: در دوره قبلی بازی‌ها که در شهر ریودوژانیرو برزیل به انجام رسید، ورزش استان قم دو سهمیه حضور در این رقابت‌ها را توسط حسین گلستانی در رشته والیبال نشسته و محمد محمدنژاد در رشته بسکتبال با ویلچر کسب کرد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۲۸ سال موفق به کسب مدال از بازی‌های پارالمپیک شد، عنوان کرد: حسین گلستانی در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در رقابت‌های پارالمپیک یکی از چهره‌های درخشان این تیم بود و با قهرمانی تیم ملی، قم را صاحب نشان خوشرنگ طلا کرد.

وی در ادامه به جایگاه نخست این اداره کل از نگاه وزارت ورزش و جوانان اشاره و بیان کرد: در همایش مدیران کل ادارات ورزش و جوانان استان‌ها در سال 96 که با حضور دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، قم رتبه نخست ادارات کل ورزش و جوانان کشور در گروه سوم را برای  دومین سال متوالی به خود اختصاص داد.

عابدی بیان کرد: دستاورد دیگر اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سالی که به تازگی آن را سپری کرده‌ایم، این بود که در اجرا ماده ۲۷ قانون برنامه توسعه در بین ادارات استان قم در جایگاه نخست قرار گرفت و در کل کشور نیز موفق به کسب رتبه دوم شد، در حالی که ماده 27 قانون برنامه توسعه، ظرفیتی قانونی است که به بخش خصوصی اجازه ورود به ساخت و نوسازی فضاهای ورزشی و بهره‌برداری از آن‌ها را می‌دهد.

وی افزود: در راستای برنامه‌‌های خرد و کلان توسعه پایدار ورزش در روستاها و بخش‌های استان قم، تعداد سه زمین فوتبال چمن مصنوعی در سال ۱۳۹۶ از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در روستاهای بیدهند، ونارچ و خورآباد بخش احداث و راه‌اندازی شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم این استان را دارای قابلیت میزبانی از رویدادهای مهم داخلی و برون‌مرزی دانست و افزود: در سال ۱۳۹۶ رقابت‌های کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام (ره) بعد از یک وقفه چهار ساله، بار دیگر با حمایت مسوولان استان به میزبانی قم برگزار شد.

وی اضافه کرد: در طول سال ۱۳۹۶ به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی عمومی و گسترش ورزش همگانی در استان قم، تعداد 51 همایش فرهنگی ورزشی در هر دو بخش بانوان و آقایان از سوی اداره کل ورزش و جوانان طرح‌ریزی و برگزار شد.

انتهای پیام /138
 
https://qomnews.ir/vdcizraq.t1apy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما