پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 6337

ترجمه آثار شهید مطهری به 33 زبان زنده دنیا

قم نيوز : قم نیوز: رییس ستاد بزرگداشت شهید مطهری از ترجمه آثار شهید مطهری به 33 زبان زنده دنیا خبر داد.
ترجمه آثار شهید مطهری به 33 زبان زنده دنیا
به گزارش قم نیوز، محمد جعفری جلوه پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت علامه مطهری با آیت‌الله مقتدایی به فعالیت‌های این ستاد پرداخت و اظهار داشت: این ستاد از آغاز تشکیل برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است که از جمله انها می‌توان به انتشار نخستین شماره از فصلنامه تماشاگه راز توسط معاونت پژوهشی بنیاد اشاره کرد.

وی همچنین از رونمایی سایت جامع فرهنگی بنیاد در ایام شهادت شهید مطهری خبر داد و گفت: تلاش ویژه‌ای در فضای مجازی انجام شده و تمهیدات مختلفی برای استفاده از این فرصت رسانه‌ای صورت گرفته است.

رییس ستاد بزرگداشت شهید مطهری تعمیق حوزه‌های فرهنگی و هنری و نیز تبیین اندیشه‌های این شهید بزرگوار در عرصه‌های ادبی و هنری و نیز نگارش داستانی بلند در رابطه با زندگی شهید مطهری را از دیگر برنامه‌های این ستاد ذکر کرد.

وی ادامه داد: مسابقات خط و گرافیک و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط دستگاه‌های مختلفی چون دانشگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جعفری جلوه از فعالیت‌های ویژه فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش خبر داد و افزود: تمام این اقدامات به برکت عنایات الهی و توجهات ویژه این شهید بزرگوار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته روحانیت گفت: این کمیته شامل مراکز حوزوی یعنی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و دفتر پژوهش‌های اسلامی، جامعة‌المصطفی و جامعة‌الزهرا است.

رییس ستاد بزرگداشت شهید مطهری عنوان کرد: امسال نخستین برنامه مراسم سالگرد شهادت شهید مطهری در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش از سوی معاونت تهذیب در ۱۲۰ حوزه علمیه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جعفری جلوه دیدار با مراجع و بزرگان حوزه علمیه، گلباران مزار شهید مطهری در حرم حضرت معصومه(س) به همت آموزش و پرورش و سپاه و مجموعه‌های حوزوی را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت ذکر کرد.

وی با اشاره به برپایی مسابقات کتابخوانی در مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان‌ها گفت: منابع این مسابقات کتاب ۱۵ گفتار بوده که میان طلاب سراسر کشور برگزار شده و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

رییس ستاد بزرگداشت شهید مطهری به فعالیت‌های کمیته بین‌الملل این ستاد اشاره کرد و گفت: در کمیته بین‌الملل نیز آثار این شهید بزرگوار به ۳۳ زبان ترجمه شده و بنیاد این توفیق را داشته که بالغ بر ۴۰۰ اثر از ایشان را جمع آوری و در کتابخانه تخصصی ارائه دهد.

وی افزود: همچنین طی این مدت در پنج کشور پایگاه دائمی برای ترویج و نشر اندیشه‌ها و در دو کشور دفتر نمایندگی ایجاد شده است تا این نمایندگان نسبت به برگزاری میزگرد، کنفرانس و... اقدام کنند.

جعفری جلوه از برپایی ویژه همایش حکمت مطهر با همکاری مرکز پژوهش‌های صدا و سیما خبر داد و گفت: در این همایش ۲۲۰ نفر از مطهری پژوهان خارجی از بیش از ۱۰ کشور جهان شرکت خواهند کرد.

وی انتشار ویژه نامه سالگرد شهید مطهری به زبان‌های اردو و آذری، تولید نرم افزار چند رسانه‌ای آثار شهید مطهری به چند زبان، حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس و ارائه ۷۰ اثر به زبان عربی را از دیگر فعالیت‌های این کمیته عنوان کرد.

رییس ستاد بزرگداشت شهید مطهری تاکید کرد: افکار این استاد بزرگ باید در دانشگاه‌ها رواج یابد ولی گاهی اوقات این مسئله سبب می‌شود بعد حوزوی وی فراموش شود اما با کارهایی که امسال در مراکز علمیه صورت می‌گیرد این نقص جبران می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.enik49ne05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما