چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 63750
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله مكارم‌شيرازي:

تبليغ بالاتر از هر عبادت در ماه رمضان است/مبلغان یادداشت برداری از جزئیات تبلیغ را فراموش نکنند

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت: در چنين شرايطي وظيفه سنگين‌تري وجود دارد كساني كه مي‌توانند تبليغ كنند اين امر را بزرگترين عبادت در ماه رمضان بدانند.
تبليغ بالاتر از هر عبادت در ماه رمضان است/مبلغان یادداشت برداری از جزئیات تبلیغ را فراموش نکنند
تبليغ بالاتر از هر عبادت در ماه رمضان است/مبلغان یادداشت برداری از جزئیات تبلیغ را فراموش نکنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پنج مرحله برای علم بیان شده نخست اینکه فرد خاموش باشد و سخنانی که فکر انسان را مشغول می‌کند بیان نکند و در مرحله دیگر گوش فرا دهد و سخنان معلم را حفظ کند. مرحله بعدی عمل قرار دارد و سپس فرد باید این علم را انتشار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در ماه رمضان برای پذیرش مباحث آمادگی کسب می‌کنند زیرا انسان با روزه‌داری روحانیت و نورانیت پیدا می‌کند و در سایه این نورانیت آمادگی برای پذیرش ایجاد می‌شود بنابراین می‌توان از اجتماع ماه رمضان استفاده کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به شرایط کنونی در زمینه افزایش عوامل فساد و منکرات و کاهش ضد منکر گفت:‌ در چنین شرایطی وظیفه سنگین‌تری وجود دارد و کسانی که می‌توانند تبلیغ کنند این امر را بزرگترین عبادت در ماه رمضان بدانند.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه و یادداشت‌برداری از جمله موارد ضروری برای تبلیغ است؛ اینکه فرد از یادداشت‌های خود برای سخنرانی استفاده کند حسن است و همچنین باید مباحث مورد نیاز مردم بیان شود. معجزه هر یک از انبیا بر اساس شرایط زمان و نیاز روز بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه با زبان همراه محبت با مردم صحبت کنید زیرا خشونت سبب فرار و بیزاری است گفت:‌ باید بامحبت بود و به مردم احترام گذاشت برخی در منابر تعبیرات توهین‌آمیز به مخاطبان می‌کنند که صحیح نیست. باید به مردم بشارت دهید و امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است به مردم هشدار داد اگر مراقبت نکنید بلاها نازل می‌شود و بیماری‌ها، دردها و سلطه دشمنان را به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: سعی کنید در پایان ماه رمضان بتوانید بگویید کاری برای هدایت مردم انجام دادید. مبلغ باید تبلیغ کند که حتی از ختم قرآن در ماه رمضان مهمتر است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcaw0ni.49nem15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما