جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 63820
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطرح کرد:

نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 10 پروژه عمرانی پیرامون حرم مطهر

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: تملک و اجرای 10 پروژه پیرامون حرم مطهر نیاز به حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار میباشد که تامین این اعتبار خارج از توان شهر قم است.
نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 10 پروژه عمرانی پیرامون حرم مطهر
نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 10 پروژه عمرانی پیرامون حرم مطهر
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی با اشاره به پروژه‌های عمرانی پیرامون حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: یک مطالعه در خصوص این پروژه‌ها صورت گرفته و براساس این مطالعه اجرای 10 پروژه عمرانی جدید پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تحول ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به رشد جمعیتی و توسعه شهری قم ، فضای قدسی حرم حضرت معصومه(س) نیز توسعه یابد، به عنوان مثال 60 سال پیش محدوده حرم حضرت معصومه(س) صحن اتابکی، صحن عتیق و مسجد اعظم بود که در کنار آن باغ ملی قرار داشت، اکنون با احداث میدان بزرگ امام خمینی(ره)، بخش توسعه شرقی و شبستان امام خمینی(ره)، حرم حضرت معصومه(س) گسترش پیدا کرد، اما به تناسب آن فضاهای شهری پیرامون ایجاد نشد.

خاکی افزود: به دنبال اجرای یک پروژه در قبرستان نو هستیم که فضای بازی دارد و به دنبال تملک واحدهای تجاری در پیرامون این قبرستان هستیم، اجرای پروژه‌هایی از این دست به تامین فضای موردنیاز برای حرم حضرت معصومه(س) در زمینه پارکینگ، فضای سبز و خدمات کمک می‌کند.

وی با اشاره به هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی پیرامون حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: تملک و اجرای 10 پروژه پیرامون حرم نیاز به حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که تامین این اعتبار خارج از توان شهر قم است، باید دولت برای اجرای این پروژه‌ها منابعی را تعریف کند که این مساله را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: منابعی از گذشته برای پشتیبانی از پروژه‌ها در شهر قم وجود داشت که مشکلات این منابع در حال مرتفع می باشد، به عنوان مثال اراضی 48 هکتاری در پردیسان، پشتیبان پروژه‌های شهری است، یک سری اراضی دیگر به دولت پیشنهاد شده تا به عنوان پشتیبان پروژه‌های شهری قرار گیرند، با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی کشور ، دولت اکنون توان کمک مستقیم مالی به پروژه‌های عمرانی شهر قم را ندارد.

خاکی افزود: پروژه‌هایی همچون قبرستان نو و میدان روح الله نیاز به تملک و مداخله کمتری دارد، به دنبال این هستیم که یک یا دو پروژه این چنینی را که سریع تر به نتیجه می‌رسد، در طول یک یا دو سال در صورت تامین مالی اجرا کنیم.

 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciuvaq.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما