سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۲۳
کد مطلب : 63999
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم:

شهرداری و سازمان‌های تابعه نباید مشمول تیغ مالیاتی شوند

قم نيوز : رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم گفت: ما موجودیت مجزایی بین شهرداری و سازمان‌ها قائل نیستیم؛ آتش‌نشانی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، فضای سبز و... همه به دنبال اجرای خدمات نظام به مردم هستند و قرار نبود سازمان‌هایی که مکمل خدمات شهرداری هستند مشمول تیغ مالیاتی شوند.
شهرداری و سازمان‌های تابعه نباید مشمول تیغ مالیاتی شوند
شهرداری و سازمان‌های تابعه نباید مشمول تیغ مالیاتی شوند
به گزارش قم نیوز مجید اخوان در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست حسن بختیاری و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با تاکید بر اینکه مالیات موتور محرکه اقتصاد است اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت اداره کل امور مالیاتی شاهد تعاملات بهتر با واحدهای صنفی و اقتصادگران استان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری و سازمان‌ها ید واحده هستند اظهار کرد: ما موجودیت مجزایی بین شهرداری و سازمان‌ها قائل نیستیم؛ آتش‌نشانی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، فضای سبز و... همه به دنبال اجرای خدمات نظام به مردم هستند و قرار نبود سازمان‌هایی که مکمل خدمات شهرداری هستند مشمول تیغ مالیاتی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: اتوبوسرانی و آتش‌نشانی دستگاه‌هایی هستند که حقوق کارمندان آنها را شهرداری پرداخت می‌کند و اگر این حقوق پرداخت نشود کار شهر با مشکل مواجه می‌شود؛ هیچ کدام از این سازمان‌ها کار اقتصادی در شهر انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به برخوردهای سازمان امور مالیاتی با سازمان‌های شهرداری تصریح کرد: براساس آن چیزی که ما در گزارشات مالی سازمان‌ها می‌بینیم هرکدام بیش از یک میلیارد در سال‌های مختلف بدهکار مالیاتی هستند.

اخوان گفت: این سازمان‌ها در خدمت شهر هستند؛ اگر مالیات به جا دریافت شود حرفی نیست ولی با این کار از جیب مردم قم این مالیات دریافت شده و به خزانه به ناحق ریخته می‌شود؛ نباید به سازمان‌های شهری به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث ارزش افزوده گفت: انتظار ما از مدیران اداره کل مالیاتی این است که همکاری داشته باشند و نگاهشان به سازمان‌ها به عنوان مکمل خدمات شهری باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf11dv.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما