سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 64008
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری و امور اجتماعي شهرداري قم:

توان بخش خصوصي در كشتارگاه جاهد به كار گرفته شود

قم نيوز : معاون خدمات شهری و امور اجتماعي شهرداري قم گفت: كشتارگاه جاهد به هر ميزان توليد داشته باشد از اين طرف توليد در کشتارگاه شهرداری را كاهش مي‌دهيم به شرطي كه از نيروي انساني پيرامون كشتارگاه شهرداري و توان بخش خصوصي استفاده شود.
توان بخش خصوصي در كشتارگاه جاهد به كار گرفته شود
توان بخش خصوصي در كشتارگاه جاهد به كار گرفته شود
به گزارش قم نیوز سیدامیر سامع امروز با اشاره به وضعیت کشتارگاه صنعتی در برخی شهرها اظهار کرد: در برخی از شهرها و کلانشهرها این کار را سازمان کشتارگاه انجام نمی‌دهد یعنی بخش خصوصی یا بخش‌های مربوطه در حوزه دامپزشکی و جهاد کشاورزی کار را به عهده گرفتند ولی در شهر قم چنین کشتارگاهی وجود دارد و کار با فرآیند مناسبی جلو می‌رود.
وی عنوان کرد: هر ساله دستگاه‌های به روز و لوازم و تجهیزات بهتر خریداری می‌شود و مباحث مربوط به فرآیند کشتار، شرایط ایمنی افراد و کارواش خودروها از جمله  امور در دستور کار است.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به احداث کشتارگاه صنعتی جاهد گفت: اگر این کشتارگاه راه‌اندازی شود مانند بسیاری از شهرهای دیگر می‌توانیم در مجموعه شهرداری سازمان کشتارگاه نداشته باشیم و این سازمان، فضا و امکاناتش به ظرفیت دیگری برای خدمت‌رسانی به شهر تبدیل شود. اکنون به دلیل نیاز مردم و اعتماد صنف قصاب، سلاخ و دامداران به کشتارگاه شهرداری این وظیفه را ادامه می‌دهیم.
وی با بیان اینکه مشاغلی پیرامون این بخش شکل گرفته است، از افراد متولی درخواست کرد که از توان و تجربه کسانی که در این زمینه کار کردند و از زنجیره خدمت‌رسانی در حوزه کشتار و توزیع گوشت استفاده کنند.
سامع با اشاره به مباحث زیست محیطی گفت: کشتارگاه به دلیل ماهیت فعالیت ممکن است بوهای نامطبوع داشته باشد ولی به هیچ وجه خون‌آبه و بحث‌های شست‌وشوی این کشتارگاه وارد فاضلاب نمی‌شود و به صورت مجزا در سپتیک‌های رو بسته نگهداری و به صورت روزانه در قالب تانکرها به محل دیگری منتقل می‌شود بنابراین آلوده کردن فاضلاب و هوای شهر در کشتارگاه صورت نمی‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: به طور دائم در زمینه شست‌و‌شوی سپتیک‌ها، محوطه و به روزکردن تجهیزات فعالیت می‌شود تا میزان بو به حداقل برسد.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم عنوان کرد: در دو یا سه سال گذشته در حوزه تجهیزات، فرآیندها و نیروی انسانی بهداشتی و ایمنی کارهای خوبی انجام شده و امسال نیز در این بخش پروژه‌های داریم که اصلاح نور سالن‌های تولید، فن‌ها و سیستم تهویه، تعویض ظروف از جمله اقدامات است.
وی با بیان اینکه همه افراد ملزم به دارا بودن کارت بهداشت هستند و باید روپوش مناسب بپوشند گفت: ورود و خروج‌ها با نظارت انجام می‌شود و نمایندگان بخش‌های ذی ربط حضور دارند تا بهداشت گوشت رعایت شود.
سامع با اشاره به احتمال بهره‌برداری از کشتارگاه جاهد طی دو تا سه ماه آینده گفت: این کشتارگاه به هر میزان تولید داشته باشند از این طرف تولید را کاهش می‌دهیم البته به شرطی که از نیروی انسانی پیرامون این بخش و توان بخش خصوصی استفاده شود.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6vn-.23nkvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما