شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 64186
منبع : خبرگزاری تسنیم

برای رسیدن به سعادت باید با هوای نفس و حُب دنیا مبارزه کرد

قم نيوز : رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید با هوای نفس، حب دنیا و شیطان مبارزه کرد،گفت: نظر اسلام برای ملاک کار خوب این است که سبب سعادت حقیقی انسان شود و سعادت حقیقی انسان سعادت ابدی است.
برای رسیدن به سعادت باید با هوای نفس و حُب دنیا مبارزه کرد
برای رسیدن به سعادت باید با هوای نفس و حُب دنیا مبارزه کرد
به گزارش قم نیوز آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه جمعه در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در برگزار شد، اظهار داشت: حب دنیا و شیطان مانع رسیدن انسان به سعادت هستند، شیطان دشمن آشکار انسان است و نباید از آن پیروی کرد اما انسان توجه ندارد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید با هوای نفس، حب دنیا و شیطان مبارزه کرد، افزود: نظر اسلام برای ملاک کار خوب این است که سبب سعادت حقیقی انسان شود و سعادت حقیقی انسان سعادت ابدی است، ملاک ارزش کاری است که انسان را به سعادت نزدیک کند و اگر کاری سبب دوری از سعادت شود مطلوب نیست.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت رفع مشکلات جامعه بیان کرد: گاهی اختلاف نظرها و سلیقه‌ها سبب اختلاف بین گروه‌ها و طبقات مردم شده و منشأ فساد در جامعه می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نیت انسان در کار ارزشمند باید قرب و اطاعات الهی باشد، تصریح کرد: کار ارزشمند باید حسن فعلی و فاعلی داشته باشد و این در صورتی میسر می‌شود که انسان ایمان داشته باشد، روح کارهای ارزشمند و خوب ایمان به خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در دوران بعد از انقلاب هر فصلی مسأله جدیدی وجود داشته که متصدیان اختلاف داشتند که گاهی یکدیگر را تخطئه می‌کردند که اگر ملاک قوی وجود داشته باشد می‌توان راه درست را پیش گرفت، امروزه نیز وسائل تبلیغاتی افکار مختلفی به انسان القا می‌کند که بسیاری از آن‌ها مغالطه است اما تشخیص آن کار هرکسی نیست.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان کرد: وقتی معرفت و محبت وجود داشته باشد اراده برای انجام کار مطلوب و خوب پیدا می‌شود، بر اساس آیات و روایات یکی از علت‌هایی این که انسان با وجود داشتن علم دست از کار خوب بر می‌دارد پیروی از هوای نفس است.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه ایمان دارای دو پایه معرفت و محبت است، گفت: انسان در کنار دانستن باید به لوازم آن پایبند باشد، سؤال می‌شود که اگر انسان بداند چیزی خوب است و به سعادت او کمک می‌کند و دوست دارد آن را انجام دهد آیا این حالات کافی است یا شرط دیگری نیاز است.

انتهای پیام/م

 
https://qomnews.ir/vdcepz8p.jh8evi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما