چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 64390
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون کمیته امداد قم:

37 هزار تن از بن کارت های حمایتی بهره مند می شوند

قم نيوز : معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: به منظور کمک به اطعام نیازمندان استان، 37 هزار مددجوی کمیته امداد از بن کارت های حمایتی برای تهیه سبد اقلام غذایی مورد نیاز خود بهره مند می شوند.
37 هزار تن از بن کارت های حمایتی بهره مند می شوند
37 هزار تن از بن کارت های حمایتی بهره مند می شوند
به گزارش قم نیوز اکبر رشیدی روز چهارشنبه بیان کرد: مبلغ تعیین شده این بن کارت ها برای خانواده های یک و دو نفره، یک میلیون ریال و برای خانواده های سه نفره و بیشتر یک میلیون و 500 هزار ریال است.

وی افزود: هزینه پیش بینی شده این طرح، 27 میلیارد ریال است که امیدواریم با کمک خیران و مردم استان، در کوتاه ترین زمان تامین شود.
وی ادامه داد: در کنار این طرح، عده ای از مردم علاقه دارند اقلام خوراکی مورد نیاز مددجویان را تامین کنند که در این رابطه 10 هزار کیسه همیان مولا در سطح شهر و مصلای نماز جمعه توزیع شد تا خیران کمک های خود را در داخل آن قرار داده و برای رسیدن به دست نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

رشیدی گفت: از مردم خیر استان می خواهیم کمک های خود را بیشتر به صورت نقدی و اقلام غذایی خشک همچون برنج، روغن و ماکارانی در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا کار ساماندهی این اقلام و رساندن آن ها به دست نیازمندان، با دقت و حفظ کرامت بیشتری صورت گیرد.
وی بیان کرد: کمیته امداد استان قم همچنین آماده است در زمینه توزیع غذای گرم و یا برپایی سفرهای افطار در ماه مبارک رمضان با خیران همکاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، برنامه گسترده ای برای حمایت از مددجویان و جلب کمک های مردمی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) قم در میدان آستانه برگزار می شود و همه مردم استان می توانند به سهم خود در این برنامه خیریه مشارکت کنند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: جمع آوری منسجم زکات فطره در قم، مساله مهم دیگری است که باید نسبت به آن توجه لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس آمار، استان قم ظرفیت جمع آوری مبلغ 50 تا 60 میلیارد ریال زکات فطره دارد که اگر این رقم به صورت یکجا جمع و ساماندهی شود می توان بسیاری از مشکل های خانواده های تحت پوشش را حل کرد.

وی ادامه داد: اما اگر زکات فطره به صورت فردی میان مستمندان توزیع شود نه مشکلی از آنان حل می کند و نه می توان با مبلغ کم، برای رفع فقر کاری انجام داد.
رشیدی گفت: در روز عید فطر صندوق های جمع آوری زکات فطره کمیته امداد امام خمینی (ره) در تمامی اماکن زیارتی، مساجد و مکان های برگزاری نماز عید، برپا است و مردم می توانند زکات خود را از این طریق در اختیار نیازمندان قرار دهند.

وی بیان کرد: کمیته امداد استان قم به غیر از ایام ماه مبارک رمضان، در تمامی ایام سال نیز آمادگی دارد تا کمک های مردمی را به صورت مستقیم و از طریق مراجعه حضوری و یا از طریق سامانه های الکترونیک و فضای مجازی دریافت کند و در اختیار نیازمندان قرار دهد.
20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.

همچنین 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه هستند که همگی سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم است.
یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم است.



انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcbgfb0.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما