دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 64634
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه تفسیر قرآن مطرح شد

روایت آیت الله سبحانی از لزوم توجه به عاقبت کارها در دنیا

قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم توجه به عاقبت کارها گفت: زمانی که مومنان یقین به هدایت 100 درصدی نداشته باشند، تکلیف افراد غیرمومن مشخص است و در معرض خطر عظیم قرار دارند، مهم پایان کار انسان‌ها است.
روایت آیت الله سبحانی از لزوم توجه به عاقبت کارها در دنیا
روایت آیت الله سبحانی از لزوم توجه به عاقبت کارها در دنیا
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به معیار خوب بودن یک کار در غرب اظهار کرد: در غرب کاری که مفید باشد، خوب شمرده می‌شود، اما در اسلام کاری خوب است که علاوه بر حسن فعلی، حسن فاعلی هم داشته باشد و انسان آن کار را برای خداوند انجام بدهد.

وی ادامه داد: سرچشمه یک عمل باید پاک باشد تا ارزش پیدا کند، عملی که سرچشمه اش پاک نباشد و انسان آن عمل را برای ریا و خودنمایی انجام بدهد، ارزش ندارد و چنین عملی مردود شناخته می‌شود، براساس آیات قرآن کافران چون حسن فاعلی ندارند، نباید به سراغ مسجدسازی بروند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کسانی که در گذشته کارهای خیری همچون احداث کاروانسرا انجام می‌دادند، کارشان برای رضایت الهی بود و حتی گاهی اسم خودشان را در آن کاروانسراها نمی‌نوشتند تا گمنام بمانند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به معنای اقامه نماز اظهار کرد: انجام نماز با شروط و آداب درست آن، معنای حقیقی اقامه نماز است، اما برخی بدون داشتن حضور قلب، نمازها را به سرعت می‌خوانند.

وی ادامه داد: انسان نباید به اعمال خودش یقین داشته باشد، اعمال و کارهای نیک می‌توانند که زمینه را برای هدایت انسان فراهم کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کسانی در عصر حکومت امام علی(ع) پیمان شکنی کردند که صحابه رسول اکرم(ص) بودند، کسانی خود را محب اهل‌بیت(ع) می‌دانستند، اما در نهایت قاتل امام حسین(ع) در واقعه عاشورا شدند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به لزوم توجه به عاقبت کارها اظهار کرد: زمانی که مومنان یقین به هدایت 100 درصدی نداشته باشند، تکلیف افراد غیرمومن مشخص است و در معرض خطر عظیم قرار دارند، مهم پایان کار انسان‌ها است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) به پدر عمر بن سعد گفته بود که فرزندت، امام حسین(ع) را به شهادت می‌رساند و این پیش بینی تحقق پیدا کرد، عمر بن سعد در نهایت راه جهنم را انتخاب کرد و امام حسین(ع) را به شهادت رساند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: ایمان در لحظه ای که انسان در حال مرگ است، ارزشی ندارد، یعنی کسی که تمام عمر خودش را به کفر و شرک گذرانده است، نمی‌تواند در لحظه مرگ، ایمان واقعی بیاورد و رستگار شود، همچنان که فرعون در حال غرق شدن گفت که ایمان آوردم، اما خدا ایمان فرعون را در لحظه غرق شدن نپذیرفت.

آیت‌الله سبحانی در پایان با اشاره به ویژگی‌های قرآن خاطرنشان کرد: در این کتاب آسمانی به بسیاری از فضایل امام علی(ع) اشاره شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc0eqe.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما