دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 64885
منبع : خبرگزاری تسنیم

بهره‌برداری از شب‌های قدر نیازمند آماده‌سازی قلب است

قم نيوز : تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت و ارزش شب‌های قدر گفت: بهره‌برداری از شب‌های قدر نیازمند آماده‌سازی قلب انسان است رفتار و گفتار انسان متأثر از وضعیت روحی و درونی وی است به همین علت اصلاح و آسیب‌زدایی روح و قلب باید مورد توجه قرار گیرد.
بهره‌برداری از شب‌های قدر نیازمند آماده‌سازی قلب است
بهره‌برداری از شب‌های قدر نیازمند آماده‌سازی قلب است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه یکشنبه در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: شب‌های قدر درس حب و بغض را آموزش می‌دهد و اگر در این شب‌ها به دنبال بهترین‌ها هستیم باید با قلب راضی به درگاه خداوند مراجعه و از گلایه پرهیز کنیم.

وی افزود: حسن ظن نداشتن به خداوند و توکل به خدا از ویژگی‌های مؤمنان است اگر انسان به خداوند متعال خوش‌گمان باشد و فقط به خدا تکیه داشته باشد در دنیا و آخرت سعادت‌مند می‌شود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: مسئولان نظام اسلامی باید به دنبال خط‌‌گیری از قرآن کریم باشند، افرادی که مسیر ولایت را منحرف کرده بسترساز شهادت امیرالمؤمنین(ع) توسط ابن‌ملجم شدند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت و ارزش شب‌های قدر گفت: بهره‌برداری از شب‌های قدر نیازمند آماده‌سازی قلب انسان است، رفتار و گفتار انسان متأثر از وضعیت روحی و درونی وی است، به همین علت اصلاح و آسیب‌زدایی روح و قلب باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر جایگاه بی‌نظیر امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد: خداوند مقدر کرد که ضربت خوردن، بستری‌ شدن و شهادت امیرالمؤمنین(ع) در شب‌های قدر باشد تا به جایگاه والای ایشان تاکید کند.

وی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر اهل بیت(ع) گفت: افرادی که بعد از امام علی(ع) متولد می‌شوند با محبت امیرالمؤمنین(ع) گره‌خورده و بر قاتلان ایشان لعنت بفرستند و از آن‌ها بیزاری و تبری جویند.

سعیدی خاطرنشان کرد: اعتقاد قلبی مؤمن این است که انسان به برکت محبت به اهل‌بیت(ع) به خداوند متعال نزدیک می‌شود، فرد مؤمن به صورت متقابل برابر دشمنان نیز ایستادگی لازم را دارد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcamani.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما