دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 64886
منبع : خبرگزاری تسنیم

شیوه زندگی و گفتار امام علی(ع) برای جامعه اسلامی تبیین شود

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با تاکید بر الگوگیری از امیرالمؤمنین(ع) گفت: منش، شیوه زندگی، رفتار، گفتار و خطبه‌هایی که امام علی(ع) برای جامعه اسلامی تبیین شود.
شیوه زندگی و گفتار امام علی(ع) برای جامعه اسلامی تبیین شود
شیوه زندگی و گفتار امام علی(ع) برای جامعه اسلامی تبیین شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حبیب فرحزاد در برنامه سحرگاهان حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: امام علی(ع) و رسول خدا(ص) 63 سال عمر کردند ولی صدماتی که امیرالمؤمنین(ع) متحمل شدند از رسول خدا(ص) بیشتر بود، معاویه و عمروعاص دل امام علی(ع) را خون کردند.

وی با اشاره به مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) افزود: مظلویت امام علی(ع) بسیار فوق‌العاده بوده است، جسارت‌های زیادی به رسول خدا (ص) شد اما از آن بیشتر به امام علی(ع) شد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر الگوگیری از امیرالمؤمنین (ع) ادامه داد: منش، شیوه زندگی، رفتار و گفتار و خطبه‌هایی که امام علی(ع) برای جامعه اسلامی تبیین شود.

فرحزاد تصریح کرد: ذکر نام امام علی(ع) گناهان انسان را پاک می‌کند، رسول خدا(ص) علاقه داشتند مجالس شیعیان به ذکر امیرالمؤمنین(ع) مزین شود، باید در مجالس اهل بیت(ع) این ذکر نورانی جاری شود.

وی با اشاره به حدیثی از اهل بیت(ع) گفت: هر دعایی که انسان‌ها می‌خوانند بالا نمی‌رود مگر اینکه صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده شود.

فرحزاد گفت: کسی که عشق و محبت و ولایت به امیرالمؤمنین(ع) داشته باشد آتش جهنم وی را نمی‌سوزاند و برای وی حرام است آتش جهنم برای دشمنان و کافران است و برای محبین اهل بیت(ع) حرام است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه امام علی(ع) گره گشایی از کار مردم است، دستگیری از نیازمندان و فقرا همواره مورد تاکید امیرالمؤمنین(ع) بود که باید با الگوگیری از این امام همام به محرومان و نیازمندان کمک کنیم.
انتهای پیام/ح
https://qomnews.ir/vdcb0wb0.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما